Creeper

söndag, april 19, 2009

Rädda internet!

Den som läser min twitter-feed vet att jag precis flyttat och haft lite problem med internetanslutning. Därför har jag inte hunnit blogga så mycket den senaste veckan, i alla fall inte här. Om du inte läst redan finns min blogg-battle om fildelning och Piratebay med Per Strömbäck hos P3 Nyheter att läsa här. Samtidigt har jag vikarierat på Kvällspostens ledarsida under veckan (och kommer skriva mer där kommande veckor). I onsdags skrev jag tex. om monopol och avregleringar. Finns att läsa här.

Desto viktigare är dock omröstningen om telekompaketet som sker i EU nu på tisdag. Första gången det var uppe till omröstning följde jag vändningarna med Christoffer Fjellner och Eva-Britt Svensson, som slutade rätt okej. Tji fick medborgarna i EU, för nu är samma dåliga förslag om internetavstägningar och filtrerade anslutningar uppe igen. Här kan du läsa ordentligt om hur du kan påverka innan tisdag, och i fredags skrev jag en längre text (i kvällsposten) om varför förslaget är dåligt.

Missa för allt i världen inte Marcin, Isobel och Daniel på samma ämne, och agera för att påverka europaparlamentarikerna som fattar besluten, ring, maila visa vad du tycker! Kanske kan några av de tusentals nya medlemmarna i piratpartiet tillföra någon förändring här också...

Etiketter: , , , , ,

6 Kommentarer:

Anonymous Nick the Greek sa...

Den stora frågan är också om du fortfarande är medlem i ett parti som stillasittande och tigande ser på medan integritet och rättigheter demonteras, trots att de kallar sig för "liberaler", eller om du äntligen insett sanningen och valt ett annat parti som bättre går i linje med det du tror på.

19 april, 2009 18:31  
Blogger Johanna sa...

Nick, jag är inte med i något parti längre, och har inga planer på att bli medlem någonstans den närmaste framtiden.

19 april, 2009 18:53  
Anonymous Shaun William sa...

Skriv lite mer lite oftare, för att få fler 'beundrare'.

Jag tycker att du har potential att bli en stor, ung, snygg bloggare som är smart och eftertänksam. Har idéer, försöker tänka in framtiden...

Du belyser telekompaketet och twitter. Något som verkar vara helt ointressant för s k gammelmedia, men är ack så viktigt för framtiden.

21 april, 2009 15:32  
Anonymous Anonym sa...

Hej Nylander!

Jag är en man i övre femtioårsåldern som trivs bäst i damunderkläder och för stora gula gummistövlar. Jag undrar hur jag bäst tillfredställer FRA anhängare, IPRED skeptiker och vilsna kameler i Lund?

MVH Ove den hopplöse.

23 april, 2009 01:51  
Blogger Mikael M sa...

Om en sanning skall fram, ordet TWITTER,... har länge gett mig associationer till "TWEETY", som jag tror är det engelsk/amerikanska namnet på den den lilla gula kanariefågel(flickan), med stort huvud, i "Pip och Sylvester". Det är säkert värt en längre historia, hon verkar (Tweety)verkar vara en klarsynt feminist också, ibland med hjälp av mormor (?),som med kvasten jagar bort den den dumdryge katten Sylvester, som har endast ett mäl här i livet, att sluka.
Jag låter verkligen Twitter vara, nej usch nä, ibland funderar jag att sluta med Internet. Så skönt det kunde vara, vi minns som var med under den förra epoken. Låg helt enkelt i hängmattan och läste Pip&Sylvester.

23 april, 2009 17:41  
Anonymous Adam sa...

tänkte bara säga att du är oerhört snygg och begåvad!!

02 maj, 2009 00:16  

Skicka en kommentar

<< Home