Creeper

fredag, februari 16, 2007

Demonstrationer för integritet

På lördag är det flera demonstrationer runt om i landet för rätten till ett privatliv - den personliga integriteten.

Det är piratpartiet som med lite hjälp av grön ungdom, ung vänster och liberala ungdomsförbundet arrangerar demonstrationerna allt för att protestera mot det lagförslag som ska låta FRA massavlyssna e-post samt utgående telefontrafik.

Platserna och tiderna är:
Stockholm - Mynttorget, kl 14.00
Göteborg - Götaplatsen, kl 14.00
Malmö - Stortorget, kl 13.00
Umeå - Rådhustorget, kl 15.00

I Göteborg jag att tala för Liberala ungdomsförbundet, så bor du i närheten tycker jag du ska ta dig en lördagspromenad (eller tur med spårvagn/buss/tåg) till Götaplatsen och lyssna (den här gången ska det enligt uppgift finnas sjysst ljudutrustning på plats också) samt visa ditt stöd. Om jag åker femton mil (1,5timma med tåg) för att protestera mot lagförslaget, så kan du allt också!

I Stockholm kommer Saga snacka för Luf, och gissningsvis ett par lyssningsvärda pirater också.

Etiketter: , , , ,

4 Kommentarer:

Blogger Christoffer sa...

Kan tyver inte närvara (lillen är dålig och jag är ensam med honnom i helgen) Men JAg skall vara där i anden.

Det är hög tid att stoppa dessa dummheter.


/C

16 februari, 2007 09:04  
Anonymous Anonym sa...

Lika bra att sätta integritet och privatliv framför rätten att demonstrera, och stanna hemma och verkligen värna om den. Orka ränna runt inför publik och kräva privat frid.

16 februari, 2007 13:04  
Anonymous Anders Gardebring sa...

Själv tar jag med mig flickvän och en kompis till demon i Stockholm :)

17 februari, 2007 02:48  
Blogger Björn Fridén sa...

Johanna,

Beklagar att jag inte kan infinna mig, men jag har tillsammans med ett par andra svenskar här på universitetet i England plitat ihop ett litet protestbrev som imorron klockan 14.00 skickas till den svenska ambassaden.

Men för all del, lycka till.

Vänliga hälsningar
Björn Fridén

17 februari, 2007 04:43  

Skicka en kommentar

<< Home