Creeper

fredag, januari 05, 2007

Public service-kramande morgontidningar

Åsikterna om public service vara eller icke vara har varit många den senaste tiden. Det jag har svårt att förstå är vurmandet just från de borgerliga tidningarna. Det är inte bara SvD:s kulturchef som positionerat sig för statlig tv, utan nu också DN:s ledarsida.

Läsvärt är i alla fall Lars Adaktussons debattartikel på ämnet från dagens DN. Gudmundson kommenterar också.

Tyvärr är Cecilia Stegö Chiló borta från kulturministerposten och får inte förändra i frågan. Själv hoppas jag på lite mera folkpartism i frågan, som faktiskt är det enda partiet som både vill avskaffa tv-licensen och sälja ut SVT och SR. Skattetekniskt borde det dessutom vara en vänsterfråga, eftersom de tvåtusen kronor som tv-licensen kostar varje familj om året knappast är särskilt fördelningspolitiskt smart.

---

Annars upprörs jag lite lätt över att jag hade en tenta redan i onsdags (tredje januari!), men att högskolans administrativa personal inte behagar börja arbeta förrän på måndag. Animationsprojektet börjar äntligen närma sig ett slut, och det kanske till och med kommer se lite bra ut. Vem vet.

Nyårsblogga har jag inte hunnit. Carro och Sandy har bilderna och kommentarerna från festen istället. Nästan alla fastnade på bild i alla fall...

Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Blogger Magnus sa...

Fast att vurma för public service är ju inte samma sak som att vurma för SvT. Det första har jag full förståelse för... lika så tycks fp ha... det andra är jag dock tveksam till. Adaktussons artikel är något bra på spåren...

06 januari, 2007 17:52  

Skicka en kommentar

<< Home