Creeper

torsdag, juni 28, 2007

Spice Girls och det där med att ta för sig

"Yo, I'll tell you what I want, what I really really want,
So tell me what you want, what you really really want,
I'll tell you what I want, what I really really want,
So tell me what you want, what you really really want,
I wanna, I wanna, I wanna, I wanna, I wanna really
really really wanna zigazig ha."
Med anledning av den debatt som tydligen finns om Fridas låt "Dunka mig", och mitt eget föregående inlägg, tänkte jag påminna i alla fall mina bloggläsare, om hur det lät för drygt tio år sedan, då Spice Girls dominerade etern.

Eftersom att jag är ett gammalt fan av gruppen, så måste jag erkänna att jag gillar att de ska återförenas. De var inga änglar, men bortglömt till förmån för skandalrubrikerna kring paret Beckham, är den insats gruppen gjorde för min generation. Att som tjej se till att ta för sig, synas och samtidigt inte behöva förvandla sig till man, är ett budskap som ständigt verkar behöva upprepas.

Att texterna definitivt inte var oskyldiga tåls också att påpeka, för vad sägs om:
"So here's a story from A to Z, you wanna get with me
you gotta listen carefully,
We got Em in the place who likes it in your face,
we got G like MC who likes it on an
Easy V doesn't come for free, she's a real lady,
and as for me you'll see,
Slam your body down and wind it all around
Slam your body down and wind it all around.
"
kanske i synnerhet rad tre...

Som bevis på min förälskelse till gruppen så bör det fina fotot från 1999 publiceras. Ginger Spice hade hoppat av, men fick vara med ändå, och jag i sällskap med tre kompisar från mellanstadieklassen bestämde oss för att avbilda gruppen i jätteformat. Tror inte det behöver kommenteras mer än så.

Etiketter:

2 Kommentarer:

Blogger Mikael M sa...

Heja Old Spice GIRLS.

29 juni, 2007 19:29  
Blogger Mikael M sa...

Måste kommentera en gång till; En härlig teckning,..., hade det varit på 1800talet...,

30 juni, 2007 12:39  

Skicka en kommentar

<< Home