Creeper

lördag, juli 08, 2006

Leijonborg pratade inte bara skola

Leijonborg pratade inte bara skolan igår, utan också globalisering, solidaritet och miljö. Men det är det inte lika roligt att rapportera om i media, eftersom det inte ger lika fina rubriker.

Nyhetsrapporteringen från en viss svensk kvällstidning är helt klart anmärkningsvärd från veckan. Allt från att Siw Persson skulle vara piratpartist till att centern skulle använda Westander som PR-byrå. Krohnman är lösningen på spåren. Det första stämmer inte det minsta, och det andra är jag klart tveksam till eftersom jag under veckan stundtals pratat med killarna som jobbar med centerns PR, och inte är från Westanders...

Egentligen så borde jag också skriva ett långt inlägg om den politiska baksidan, slutna sällskap och varför så få tjejer sitter på maktpositioner. Det kommer kanske när jag väl är hemma igen. En vecka i almedalen har i alla fall tagit bort alla små rester av naivitet om att politiken på något sätt skulle vara bättre på det där än annat.

Och just det; Nemi är feminist.

Och just det 2; Adelspartiet checkade precis in på samma vandrarhem som jag. De bar på ett otroligt kul plakat om olika antalet röster för grevar resp. vanligt folk. Måste ta reda på mer om vilka de är...

1 Kommentarer:

Blogger Fredrik Lindholm sa...

Hoppas att ni hade kul, för det hade vi!

08 juli, 2006 23:46  

Skicka en kommentar

<< Home