Creeper

fredag, juli 07, 2006

Folkpartidag, cafékvällar och fildelaråtal

Idag är det folkpartiets dag i Almedalen, och min tidigare lätta förkylning har nu utvecklats till rethosta, och det har inhandlats hostmedicin på Visbys (mig veterligen) enda apotek. Annars är stämningen mest lite lätt seg i värmen, några har redan lämnat ön, men Lejionborgs tal i kväll kan komma att bli minst sagt intressant. Schlager-Sonya spelar före, och efter att ha lyssnat på soundchecket, så bådar det faktiskt gott.

Caféträdgårdsmingel i liberalt sällskap är trevligt. Att höra Fredrik Malm sjunga likaså. Annars finns det alldeles för många politruckar (inte politruckgänget dock, för dom har jag inte sett) här, gamla män som gärna har för unga flickor som sällskap och en och annan sliskig journalist. En massa olika bloggare har också spanats, och det är alldeles för varmt i skuggan.

Blir också troligen en lite längre rapport om fildelaråtalet i borås senare ikväll eller under morgondagen. Så fort jag får tag i åtalet (med tacksam hjälp från Alexander) förståss.

Annars har dagen mest färgats av en massa poliser och bråk. I almedalen befinner sig just nu en polis i varje knut. Troligen delvis pga. att hotbilden mot politiker hela tiden ökar, men också pga. ett antal antidemokratiska organisationer närvarat. SSU ryktas i alla fall ha åkt hem nu.

2 Kommentarer:

Blogger Alexander sa...

Nu "hann" jag inte riktigt ner till tingsrätten men på måndag kommer det på mailen...

Sorry Johanna och alla som velat få den riktiga infon och inte den som aftonbladet ger oss.

08 juli, 2006 10:20  
Blogger Johanna Nylander sa...

Jag tippar på att min granskning av det där åtalet kommer bli lite bättre utan en distraherande almedal också :)

08 juli, 2006 10:38  

Skicka en kommentar

<< Home