Creeper

söndag, juli 02, 2006

Trådlösa anslutningar, statministervingel och rockhöger

Dag två i Almedalen har börjat på den gröna ön i öster. I dag talar Göran Persson, och igårkväll hamnade vi på samma uteservering, varefter Göran sågs vingla tillsammans med Anitra och ett annat ministerpar (vi tippade på Hans Österberg?, men var inte säkra) hemåt mellan två säpovakter. Systemetvarorna sågs smaka paret.

Delar för övrigt vandrarhem med jagvillhabostad.nu, Djurens rätt, Ung vänster och Pehr Garton. Det trådlösa nätet inne på vandrarhemmet (som varit ett fängelse) är tyvärr nästintill obefintligt, tror det beror på murarna, så jag får lita på mina batterier och sätta mig utanför ingången istället. Annars verkar Gotlands stad satsa på det där med trådlöst, och det erbjuds i stora delar av staden.

Idag börjar alla seminarier. Själv tänkte jag gå på nåt om ledarskap och kanske ett mingel ikväll. Ska även hämta ut min pressackredering för att få tillgång till ytterliggare lite trådlöst nätverk samt entréer till något fler seminarium. Idag skall jag dessutom få Esbatis bloggbok, och försöka skumma igenom den.

---

Rockhöger är ett nytt utryck jag diggar. Helst ska den vara sådär soft som the Smiths, ljuv som Robbie Williams (och ja, jag är bitter över att jag missade gårdagens konsert) eller skön som Poets of the Fall. Inte för att det behöver vara något fel med pop, men rock är helt enkelt bättre.

4 Kommentarer:

Blogger Mikael M sa...

Varför inte en Keno-Kväll i det gröna? Alla kan vinna.

02 juli, 2006 10:58  
Anonymous Anonym sa...

Vem är Hans Österberg? Är det en korsning av Hans Karlsson och Sven-Erik Österberg? Är kloning sossarnas nya taktik för att säkra återväxten i Rosenbad?

02 juli, 2006 11:29  
Blogger Johanna Nylander sa...

Det var Sven-Erik Österberg. En tillräckligt okänd minister för att jag inte ska ha koll på hans namn, trots att jag tror jag vet fler ministernamn än många andra.

:)

02 juli, 2006 15:27  
Blogger Johan sa...

Per Gahrton, Johanna. Inget annat.

02 juli, 2006 18:55  

Skicka en kommentar

<< Home