Creeper

lördag, juli 01, 2006

På plats på Gotland

Sådär, nu så är jag på plats på den stora gröna ön i väster efter en lång bil och båtresa. Färjan delades med 392 andra passagerare, varav Göran och Anitra var två (med medföljande säpovakter). Rödklädda SSU:are var flera, journalister lika så. Tyvärr så är jag kass på att känna igen folk, så gissningvis så befann sig mycket mer b-kända människor där än vad jag har en aning om...

Ikväll är det mycket dagen-före allt, det blir att försöka få lite koll på visby, med tanke på att jag bara gästat ön en enda gång tidigare. Då bodde jag visserligen på almedalens hotell, nu blir det fängelset. Liberaler från olika platser i sverige är här, och även om inte mycket kommer att susa igenom i mediabruset, så lär vi defintivt göra våra försök.

Själv ska jag defintivt nu medverka i bloggdebatt med Ali Esbati, Jonas Morian och Fredrik Federley. Ämnet är "Bloggen och det offentliga samtalet", plats: Högskolan - sal B22, tid: kl.09.00-10-30 tisdagen den 4:e juli. Är du i Visby då, så tycker jag defintivt du ska komma förbi. Nån länk ska komma ut i det officiella programmet, återkommer till den då.

Nu blir det parkpicknick och kärt återseende av ett par vänner.

5 Kommentarer:

Blogger Åsa Mitt i Världen sa...

Hoppsan, du missade lite med vädersträcket där väl? Den stora gröna ön i ÖSTER ska det väl vara. Om du inte bor i Estland.

Annars kan jag bara säga Välkommen till Gotland! Hoppas du får en givande vecka.

01 juli, 2006 19:28  
Anonymous Anonym sa...

Jag är bara i Visby under medeltidsveckan så jag missar er, tyvärr.

Debatt med Ali Esbati låter ju inte helt kul. Jag har diskuterat (på FidoNet) med honom innan han blev ordförande (eller vad-han-nu-är) i Ung Vänster och slutomdömet blir samma sak som att diskutera med sverigedemokraterna. "Det går inte att ha en meningsfull debatt men någon som anser att sanningen är ett icke-obligatoriskt tillval."

Förhoppningsvis har han vuxit upp, det här var ett antal år sedan.

(Skriver enligt grundlagen (ännu så länge) berättigad anonymitet, Jag har inte ork att hitta på ett kewlt alias och jag har ingen lust att tala om vad jag egentligen heter. Jag inser att mina kommentarer i och med det automatiskt är mindre värda men jag kan leva med det. Ett alias kommer så småningom...)

01 juli, 2006 23:11  
Anonymous Patrik Wallström sa...

Rapportera gärna om de öppna trådlösa näten. Jag tänkte försöka undvika politikhetsen och åka dit om två veckor istället.

02 juli, 2006 01:16  
Blogger Johanna Nylander sa...

Åsa, Öster, givetvis öster...

Anonymous, så länge du skriver relevant så är det inget fel i att vara anonym. Dock så kommer det många anonyma kommentarer efter samma blogginlägg är det trevligt med alias för att kunna särskilja vem som skrivit vad. Anonyma kommentarer som bara är orelevanta rangordnar dock jag som mindre värda. Hur esbatidebatten blir får vi se, jag tippar dock på mindre debatt och mer diskussion. Ska träffa gänget idag och få boken...

Patrik, det kommer, det kommer. Just nu så bor jag på ett vandrarhem som är ett föredetta fängelse. Där funkar inte trådlöst innanför muren, vilket är jobbigt, men är stabilt precis utanför vandrarhemmets ingång. Problemet är då att man måste köra på batteri. Sen ska jag få nån sorts homerunlogin eftersom att jag är pressackriderad, den ska funka över hela visby, men jag tänkte köra gratis, eller i alla fall testa så länge jag kan :)

02 juli, 2006 09:31  
Anonymous Anonym sa...

Det var väl inte 392 utan 1392 på färjan?

02 juli, 2006 10:55  

Skicka en kommentar

<< Home