Creeper

söndag, juli 02, 2006

Utnämningspolitik, mingel och piratbesök

Sven-Erik Österberg skrev jag om i morse (han hette inte Hans). Han medverkade i en av dagens debatter om den svenska förvaltningspolitiken. Kanske inte riktigt mitt ämne, men helt klart intressant att höra ursäkter om utnämningspolitiken (varför är så många högskolestyrelser fyllda av socialdemokrater?) och smutskastningar om privatiseringar. Efter det bjöds det på lunch, och jag stack bort till Junilistans mycket mindre besökta torgmöte. Tror jag räknade till fyra åhörare.

Mycket intressantare var det att vinna en handduk i Farmaceftförbundets tält genom att uppvisa enastående kunskaper i läkemedelskunskap. Eller rättare sagt, använde mig av mitt sunda förnuft i att treo ger sömnsvårigheter pga. dess höga koffeininnehåll...

Ibrahim Baylan är också på plats och bor på Wisby Hotell. Anneli Rydé sågs i solglasögon utanför samma hotell och det ryktas om att ett par pirater (från byrå och parti) tar sjörövarskeppet hit under morgondagen. Annars lyser frånvaron av fildelningsdebatten stor, och inte heller övervakningsfrågor diskuteras någonting nämnvärt. Tråkigt, men almedalsveckan är väl inte heller helt representativt för vanliga människor.

2 Kommentarer:

Blogger AndersML sa...

Förvaltningspolitik? Åh, man borde vara där.

Dock: SJF skulle väl debattera buggning mot Bodström? Så lite övervakning blir det.

02 juli, 2006 23:27  
Blogger Johanna Nylander sa...

Har tyvärr inte koll på alla seminarium. Kommer det ett sådant hoppas jag att jag inte missar det :)

03 juli, 2006 11:18  

Skicka en kommentar

<< Home