Creeper

onsdag, juli 05, 2006

Fildelningsdebatt, skavsårsplåster och moderattal

Nu har halva veckan gått, och jag kommer kommentera halvtiden i kvällens studio ett i P1. Jag har idag inte bevittnat ett enda seminarium, även om jag gärna hade velat sett modsens ekonomiseminarium bara för att, och gärna hade sett en Opus Dei:are på riktigt hos tidningen Dagen. Istället så blev det förberedelser inför veckans hetaste fildelningsdebatt mellan piratbyrå-Rasmus och MPAA:a advokat Monique Wadsted.

Piratpartiet har börjat synas i stan. Rick och Christian från partiledningen gästar ön, och under gårdagens sjörövaröl på båt, kom en kille fram och fotade. Charmigt. Annars slog alliansen på stort och körde fotboll, mat och eldsslukare på en slottsruin efter miljötalet (som jag missade). Själv toppar uteterrassen på min lista, tillsammans med båtmingel.

Nationaldemokraterna är ett annat parti som vill synas. Jag blev så arg över talet så jag gick. Tror det var bäst för den allmänna ordningen. Fast tja, uppmärksamhet var de ju bra på att skaffa sig i alla fall.

Fast jag inte gillar apoteksmonopolet så måste jag ändå påstå att personalen i Apotekets tält är den snällaste i hela dalen. Skavsårsplåster behövs med mycket gående, och solskyddsproverna är underbara. Tackar och bockar för det.

Nu ska jag strax på fildelningdebatt (det är faktiskt anmärkningsvärt att det bara är vi som uppmärksammar frågan), sedan blir det Studio 1, och efter det troligen moderattal och ladbrokesfotboll. Spänningarna mellan SSU och övriga på plats har ökat, något som kanske inte är så konstigt med över tusentalet på plats. Allt från olagliga demonstrationer till tvist om en Kuba-flagga några hundra ville haft med i tåget i söndags. Vi får väl se hur det utlöper ikväll, men enligt en källa så har de fått munkavel och order om att hålla sig lugna under Reinfeldts tal. Någonting säger mig att det kommer brista någon stans.

3 Kommentarer:

Blogger Mikael M sa...

Modsens ekonomiseminarium? Är du på Christinania. Ja, det säljs t-m-f-n för lite snygga majskolvspipor nuförtiden, här finns en marknad för småföretagare, lite piratigt så där, på egen timmerflotte.

06 juli, 2006 10:30  
Blogger Fredrik Lindholm sa...

"Nationaldemokraterna är ett annat parti som vill synas. Jag blev så arg över talet så jag gick."

Tror du inte på dina egna idéer?

"Nu ska jag strax på fildelningdebatt (det är faktiskt anmärkningsvärt att det bara är vi som uppmärksammar frågan)"

Faktiskt inte. Den sämsta sidan med Fp och LUF är inte att man har max tre profilfrågor som angår så många som möjligt, utan en sjuåttania perifera hjärtefrågor. Sjukförsäkringssystemet som berör miljoner människor dagligen och som kommer att kollapsa, någon?

06 juli, 2006 15:26  
Anonymous Eklindh sa...

Jag missade att dom hade en Opus Dei på sina seminarium. Nu blev jag så besviken att jag sprungit på en massa F! seminarium.

06 juli, 2006 15:46  

Skicka en kommentar

<< Home