Creeper

söndag, juli 09, 2006

Hemma i Skövde igen

Så är man då hemma från almedalen, och en av årets hektigaste politiska veckor är över. Väl hemma inser jag att varorna i mitt kylskåp har gröna misstänksamma fläckar, att min enda växt är typ död (det är ett bambuskott) och att inget intressant har kommit på posten.

Gårdagen i Almedalen var den segaste hitintills. Rätt soft att få tid till att vara i solen, men typiskt att de blågröna-algerna (som ser beiga ut i grupp) bestämde sig för just gårdagen till dag att fara in över Gotlands stränder. Jag som tänkte ta mitt första dopp. Istället så blev det umgänge med trevliga liberaler och CUFare, och Erik fångade mig på bild med centerballong. Måste tillägga att han under folkpartidagen var målad lika orange som Nicklas i ansiktet, och gick runt med en folkpartiheliumballong. Fler av Eriks bilder hittar du här.

En annan som hade kameran framme var Sakine. Jag finns med på en bild från gårdagskvällen tillsammans med Manne som lagt ut bilder på politruck.se. Hoppas på att det dyker upp fler bilder från veckan senare.

Någon sorts mer djuplodande analys om veckan kommer, efter lite mera vila. En och annan feministisk analys har gjorts, och jag har under veckan blivit kallad för både jättehöger och kommunist. Gissar på att det beror på sällskapet. Sedan har ett och annat suspekt mail nått inkorgen, och jag tippar på att vissa mailande troll kommer att återkomma.

5 Kommentarer:

Anonymous lillebror sa...

harru rivit håt på ett myggbett på atmen?
Stavkars lilla johanna...

09 juli, 2006 21:23  
Blogger Erik Hultgren sa...

Vad du tjatar om den där orangea färgen. Jag har en bild på mig sån och den kommer upp så småningom. Har en del bildmaterial som ska upp, sparar det bästa till sist;).

09 juli, 2006 21:35  
Blogger Mikael M sa...

Gratulerar till 10 000 - jubileet (Profile Views). And ten thousands more were screaming outside the door!Jag hoppas att profilbesökare nr 10 000 hade något fint pris att hämta.Avslöja gärna priset...och, vemkan det ha varit?

10 juli, 2006 18:20  
Anonymous Anonym sa...

Conny, Ronny och Sonny var faktiskt ganska kul. I alla fall om jag uppfattade det rätt, alltså som en drift med det faktum att en del namn är överrepresenterade hos de mindre bemedlade grupperna i samhället, ur vilka rasistdräggen ofta hämtar sina sympatisörer.

11 juli, 2006 10:54  
Blogger Mikael M sa...

Vid närmare eftertanke, hmm ..., centerballong...Det var inte länge sedan ett nötkreatur figurerade här i färg. Var misstänksam, ni vet aldrig vad ni röstar på. Det kan bli mycket ballongfusk i år. Kan man lita på färgerna? Tänk om det är vattenfärg även på fp:s blå helium? Under till är alla ballonger KNALLRÖDA...som TOMATER?

11 juli, 2006 15:38  

Skicka en kommentar

<< Home