Creeper

tisdag, juli 11, 2006

Ett år av bloggande

Idag så firar "Frihet, Fildelning och Feminism" tillsammans med mig, ett år i bloggosfären. Mycket har hänt sedan första inlägget 2005. 10 000 profil-besök, susnet säger dryga 71 000 unika besökare, och bloggtoppen hävdar 120 000 unika sedan den första oktober. Långt ifrån mest i bloggosfären, men jag passerade 10 000-sträcket för besökare den första januari.

Allt började med en utmaning från Christopher (som nu slutat blogga), lite inspiration från BlogDizz och Fimpa Virtanen, samt lite hjälp med en länk från Copyriot.

I "Axplock från arkivet" finns det mesta riktigt intressanta samlat. Ett litet urval av inlägg som antingen varit omsusade, eller sådana som jag är riktigt nöjd med. Det ska uppdateras. Jag vet.

Googlesökningar som folk gjort och hamnat här är alltid intressanta. Mest imponerad är jag över personen som sökte på "och", det vill säga sveriges vanligaste ord, och hittade hit. Från google-sida 18...

Lite livsnödvändiga frågor andra människor ställt sig är:
  • "dagens skillnader mellan en man och en kvinna"
  • "vad skall jag och johanna göra?"
  • "var sitter kamerorna i tunnelbanan"
  • "vilka konsekvenser får jorden för vårt sätt att leva?
Jag har knappast kunnat svara på allt.

Mer suspekta ingooglingar har varit alla träffar jag fått på "strippande+tjejer", "lantpolis" och "brodera+tufft". Tio personer har försökt leta upp min msn-adress, en person har försökt hitta Johnnys, sex personer har letat på chokladbollar och två stackare på "sexblogg".

Mer bloggande blir det i alla fall. Det är både för beroendeframkallande och för kul för att sluta. Dessutom så finns det stunder då man känner att man kan göra skillnad, och när alla de trevliga mailen dyker upp i inkorgen som bekräftelse för att man gör något bra (så sluta inte skriva, även om jag är kass på att svara ibland, eller tar tid på mig).

5 Kommentarer:

Anonymous Oscar sa...

Grattis Johanna!

Du gör skillnad..

11 juli, 2006 17:51  
Blogger Emil Eklindh sa...

Grattis Grattis nu är det ett helt år iallafall. Ser fram emot att se om klarar dig till nästa år så får vi ha ett stort kalas.

Eller så blir det kalas iallafall.

11 juli, 2006 20:38  
Blogger Magnus Persson sa...

Grattis! Och så en liten fråga. Du och flera andra har sett vad folk googlat på när de kommit hit, och trots att jag räknas till datornördgänget så har jag fortfarande hittat någon sida hos blogspot där man kan se sånt. Är det via Susnet:s räknare som du ser det eller? Kanske borde skaffa mig en också då... :)

11 juli, 2006 23:41  
Blogger Johanna Nylander sa...

Tackar tackar allihopa :)

Emil; du vet hur det gick sist med kalas :P

Magnus: susnet har, men inte så bra. Google-analytics är underbar när det handlar om att få statistik på googleord, eller andra ord från andra sökmotorer för den delen också.

12 juli, 2006 18:59  
Blogger Magnus Persson sa...

Man tackar för tipset, får kika på det under helgen eller något. :)

12 juli, 2006 23:59  

Skicka en kommentar

<< Home