Creeper

lördag, maj 13, 2006

En film måste vara bra om man inte märker att det brinner...

Ett bevis på att en film är bra, måste vara att man inte ens märker att det brinner fem meter utanför sitt fönster.

Fredagskvällens filmkväll med ett par vänner, visade sig faktiskt vara så. För döm av min förvåning, när V för Vendetta slutar, en brandbil står precis nedanför fönstret, och röklukten jag trodde kom från en slocknande utegrill, kommer från soprummet bredvid. Bättre betyg än så kan knappast en film få...

10 Kommentarer:

Blogger Nora sa...

Yaooo, inte lite förkyld, eller allergiker eller så?

13 maj, 2006 08:39  
Blogger Johanna Nylander sa...

Jo, jag, men inte mina två vänner...

13 maj, 2006 11:35  
Blogger Rick Falkvinge sa...

Precis så bra är den. Och betänk då att den skrevs för tjugo år sedan...

13 maj, 2006 13:55  
Blogger Johanna Nylander sa...

Aboslut, läser in mig på orginalserietidningen... (man kan hitta allt på internet :)

15 maj, 2006 11:05  
Anonymous Anonym sa...

Um, vaddå? Skrevs det inget bra för tjugo år sedan..?

16 maj, 2006 00:39  
Blogger Johanna Nylander sa...

Den är trots sin ålder mycket dagsaktuell :)

16 maj, 2006 10:26  
Blogger Katrine Kielos sa...

Jag hatade den filmen. Ytligt politiskt budskap, sexistisk, fånig, pinsamma repliker. Har skrivit om det här:
http://kkielos.blogspot.com/2006/05/v-fr-vendetta-en-postmodern-kalkon.html

Är emellertid lite roligt att jag som sosse reagerar på att Irakkriget jämförs med nazismen och att du som liberal (folkpartist?) inte gör det.

16 maj, 2006 13:59  
Blogger Johanna Nylander sa...

Irakkriget? Där hängde faktiskt jag inte riktigt med...

Jag diggar blandningen av amerikansk ultrakonservativ höger goes engelskt övervakningssamhälle... Lagom verklighetsförankrat för att faktiskt kunna slå ut. För trots liknelserna med nazismen, så var de inte såå stora. Där tar serieformen i mycket mer.

Och kärlekshistorien i filmen hör kanske inte till det bästa, men för att vara en hollywoodproduktion, så är den faktiskt helt okej.

16 maj, 2006 14:31  
Anonymous Mr Latvia sa...

Såg du den hemma? fildelning? ;)

18 maj, 2006 16:47  
Blogger Johanna Nylander sa...

no comments :)

24 maj, 2006 10:49  

Skicka en kommentar

<< Home