Creeper

söndag, december 27, 2009

Digital integritet, kvotering och pirater

Det är jul och obligatorisk ledighet och familjesamkväm. Själv har jag hunnit med både det och att skriva för Kvällsposten. I förra veckan klagade jag lite på kvotering och positiv särbehandling på våra kära universitet. Varför det är fel kan du läsa om här.

---

På juldagen skrev jag om moderna former av skattskrivning, summerade några av gångna årets övervakningslagar och tar upp både Swift och Acta. Digital integritet känns som ett ständigt återkommande ämne, och den viktiga texten hittar du här.

---

I piratpartiet pågår det just nu ett provval. Jag har inte skrivit om något annat partis diton denna gången, och egentligen har jag inte koll på PP:s heller (men ser fram emot att läsa listor). Om jag skulle gå efter folk som jag känner och är trevliga afk skulle jag vilja pusha lite extra för Emil Isberg, Jacob Dexe, Jonas Bergling och Klara Tovhult. Emil och Jonas känner jag och jobbade med på dreamhack innan pp ens existerade. Jacob är en jordnära och stabil liberal från Lund, och Klara är mycket, och lyckas formulera saker som det här. Men, jag är inte piratpartist, så jag har ingen aning om hur någon av dem fungerar i partiet. Det är bra personer i alla fall, så nu vet ni det.

Etiketter: , , , , , ,

2 Kommentarer:

OpenID sihela sa...

Bra skrivet om kvotering och positiv särbehandling - i min mening aldrig befogat oavsett vilken grund det gäller. Jag antar att du också är emot könskvotering när det kommer till bolagsstyrelser? :)

27 december, 2009 13:52  
Anonymous Anonym sa...

Rätt om kvotering men tyvärr det samma gamma vanliga feminazi "kvinnor drabbas hårdast"
Trist

06 januari, 2010 17:32  

Skicka en kommentar

<< Home