Creeper

onsdag, november 04, 2009

Nätneutralitet x2

Det får bli videolänkar i stället för text från senaste tidens händelser. Först ut har moderaterna gjort en youtubefilm där undertecknad pratar nätneutralitet:



GeekGirl-träffen dagarna efter, filmades alltihopa via bambuser, och återfinns här. Jag pratade nätpolitik, och mina slides finns här.

Och för den som följde mitt desperata lägenhetsletande i slutet av september, kan jag hälsa att jag nu är inflyttad i en egen lägenhet. Lite därav den senaste absoluta tystnaden här. Ska överleva på mobilt bredband i några veckor, så sporaditeten kan fortsätta.

Etiketter: , , ,

1 Kommentarer:

Blogger Mikael M sa...

Kan inte säga emot riktigt, men Går man inpå nätet på felställe, kan man tro att man hamnat i helvetet, ett imperium av dyngbaggar som kryper på varandra utan något ljus i tunneln. Emellertid, det finns en fara i att lokala småpåvar, frivvilligt eller av misstag censurerar webben. Jag tänker på Kommunen som ivrigt kontrollerar biblioteksdatorer, skoldatorer. Själva har jag stora )månaderlånga problem att logga in på Blogspot bloggar, just nu kan jag inte lägga in bilder. För mig är det typiskt, ....Halmstad kommun.

04 december, 2009 20:04  

Skicka en kommentar

<< Home