Creeper

fredag, september 18, 2009

Anna Anka och hemmafrudebatten

Efter sommaruppehållet och Expressen-vikariatet är jag tillbaka med krönikor i Kvällsposten. Denna gången handlar det om lyxfruar, lattepappor och Anna Anka. Här hittar du mitt bidrag till debatten.

För övrigt tycker jag nog att Göran Hägglunds kommentar kring Annas potentiella politiska engagemang är bland de bättre: "Det är väl en storm i en ankdamm kanske. Men jag har inte nåtts av debatten mer än att jag såg en artikel i en tidning."

Etiketter:

6 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Men det är ju bara att gratulera fru Anka för att hon skrivit det mest provokativa som publicerats i Sverige på 25 år. Roligare läsning än hennes newsmill inlägg går knappast att hitta.

18 september, 2009 13:40  
Anonymous eco chic sa...

Haha, roligt! Jag undrar om Anna kommer från en annan planet, vet inte om jag ska skratta eller gråta åt hennes vision om hur livet som kvinna ska vara.

18 september, 2009 13:55  
Anonymous Anonym sa...

Kul att någon upprörs av en dokusåpa.. Hon har verkligen känsla för att provocera feminina feminister maximalt. Riktigt skickligt, knappast kan hon vara så dum, eller?
Men allvarligt, klart hon har rätt till hälften. BÅDE män och kvinnor i ett förhållande har givetvis ansvar för att tillfredställa varandra på olika sätt. intellektuellt, sexuellt och alla de "ellt" som gjorde att man ville leva ihop.
I hennes fall kanske det var finansiellt ..

18 september, 2009 14:03  
Anonymous Anders sa...

Det var lite humor, men Hägglund skrev ju vidare att "Det är naturligtvis så att alla är välkomna att ansöka om medlemskap i Kristdemokraterna. Men det lilla jag har sett och läst om personen Anna Anka får mig knappast att tro att hon har värderingar som hör hemma i Kristdemokraterna".

18 september, 2009 14:35  
Blogger Mikael M sa...

Till och med den här normalt mycket seriösa spalten har befläckats med Anna Anka. Det hade varit mera spännande att läsa om Diana Lemur. Henne skall jag skriva om. Först i Sverige. Det är bra att vara unik lärde jag mig på marknadsföringskursen för tio år sedan. Tur att ingen hört talas om Diana Lemur. Nej, nej! Ni får inte stjäla det namnet!

23 september, 2009 15:51  
Anonymous Anonym sa...

Hej. Läste din krönika i kvällspressen. Tyckte den var riktigt smart och tänkvärd. Keep up the good work! /Oskar

21 oktober, 2009 13:41  

Skicka en kommentar

<< Home