Creeper

fredag, januari 09, 2009

EU, datalagring och webmail

Jag fick ett mail idag. Från ett EU-finansierat projekt som handlar om att genomföra någon sorts medborgar-låtsas-konferens för att öka "delaktigheten" inom unionen. Mailet skickades via en gmail-adress, kanske för att undvika det där med datalagring (men fastna i FRA:s filter), som Wille uppmärksammar med en intressant twitter-konversation.

Tål att tänkas på, för varför skulle någon som är ute i ett (någorlunda) officiellt ärende, annars skicka saker via en webmailadress som inte ens är anknyten till organisationen det rör sig om?

---

För den som missat det finns jag på twitter. Där har jag funnits sedan typ april (och nu börjar fler och fler invadera tjänsten), men det som skrivs är snarare personliga saker än politiska. Länkar blandas med vad jag gör i skolan/jobb, äter till mat och funderar över för stunden. En microblogg som jag inte tänker förvandla till något annat än just privata och sporadiska grejer (varnar för slentrian och tråkigheter). Så det så.

Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Blogger Leo sa...

Jag fick också mailet. Verkar lite skumt, tyckte jag också?

Man kan kanske kontakt Örebro Universitet, som var inblandade, och höra?

09 januari, 2009 23:53  

Skicka en kommentar

<< Home