Creeper

lördag, oktober 20, 2007

Flickan och skulden

"Finns det någon diskussion om vad konsekvenserna kan bli av att klä sig utmanande?"
frågar Dagens Nyheter unga som kommenterar att andra unga människor klär sig utmanande när de går ut.

Själv så trodde jag vi levde på tjugohundratalet, att tjejer faktiskt fick klä sig hur de ville utan att svenska dagstidningar skulle kritisera det, än mindre fördöma det. Det borde ju faktiskt vara killarna det är fel på, om de inte kan klara av att tjejer är lättklädda, eller för den delen påklädda när de går ut för att ha kul.

Skuldbelägga tjejerna kan man hänvisa till stenåldersälskande våldtäktsmålsadvokater.

Etiketter:

8 Kommentarer:

Blogger ~Karin Långström Vinge~ sa...

Jovisst. Men... gå på fest i bara trosor och behå? Då får man väl ändå säga att något ... fattas.

20 oktober, 2007 11:41  
Blogger Johanna sa...

Tja, troligtvis så kommer hon frysa, fast hade det varit samma rubriker om killarna hade kommit i kalsonger? Eller i badbyxor?

20 oktober, 2007 11:58  
Anonymous Anonym sa...

Sant. Hela jag rasar. Jag gick till bolaget i kallingarna en gång, och fick inte ens en notis. Som mest var det en gammal gumma som sa:
"Var i hela fridens namn har du husnycklarna, unge man?"

20 oktober, 2007 12:57  
Blogger Martin sa...

Åh, vad jag tycker om den här diskussionen. De hålls igång av folk som vill få kvinnorna att bli både offer och förrövare, eftersom det är deras eget fel att de blir våldtagna/antastade/vadsomhelst. De våldtar alltså sig själva.
Vad som glöms bort av dessa galningar är att de samtidigt totalt omyndigförklarar alla män. Män är stora sex-tankers som går omkring och väntar på att någon lättklädd kvinna ska dyka upp, så att de får knulla lite, oavsett om hon säger ja eller nej.
Nej, tack. Jag vill inte att min manlighet "försvaras" av sådana idiotiska och ogenomtänkta idéer.

21 oktober, 2007 20:29  
Blogger Göran sa...

Det är klart att man skall få klä sig hur man vill och ändå bli accepterad.

21 oktober, 2007 20:57  
Anonymous Anonym sa...

Håller med både Karin och Göran.... Vintern kanske gör att det per automatik blir lite mer påklätt så man/kvinna inte fryser....

21 oktober, 2007 22:02  
Blogger Mikael M sa...

Den debatten har ofta riktningen; "alla män verkar ha problem med sin sexualitet" - "och kvinnor absolout inga" OCH; Det är inte sant att tillräckligt lättklädda män går fria. Blottare är inte speciellt populära hos allmänheten. Jag skulle inte vilja gå in i en fullpackad buss på ett nudistläger - om det finns såna. Svettiga säten åt alla ju..., "han måste ha problem med sin sexualitet".

22 oktober, 2007 14:56  
Anonymous Anonym sa...

Om man har lust att smälta in måste man klä sig enligt den accpeterade normen?! Kan jag gå ut med kortbyxor där pungen och halva röven syns? Visst kan jag det men det kommer att få konsekvenser för mig. Bara en kvinna kan inbilla sig att klädseln inte har betydelse? Det verkar som om kvinnor är så speciella så oasett vad de gör har de inget som helst ansvar för det som händer./kalle

23 oktober, 2007 17:23  

Skicka en kommentar

<< Home