Creeper

söndag, februari 04, 2007

Samboskap, nertrappning och gamla nyheter

Ibland flyter livet på rätt så bra. Avslutade mitt distriktsengagemang i liberala ungdomsförbundet västs styrelse idag. Det kändes lättat och tråkigt på samma gång, men det är Samuel som kommer ta över tillsammans med en nästan helt ny styrelse, och de kommer säkerligen sköta det utmärkt. Dagen fylldes i alla fall med ett sju timmar långt årsmöte där den största tiden gick till idédiskussioner om allt från sexköpslagen till vägavgifter i Göteborg.

Väl hemma i Skövde har jag nu blivit sambo. En supersöt liten pojke har flyttat in i min lilla lägenhet, och jag ser fram emot att ha någon att dela sängen med framöver. Det handlar givetvis om katten Bibi som efter en liten omväg nu äntligen kommit tillbaka till Skövde. Tyvärr är han något skygg och gömmer sig fortfarande under min säng, men förhoppningsvis blir det bättre när han fått lugna ner sig från miljöombytet och tågresan.

På den politiska fronten händer det dessvärre inte så mycket nytt. DN har snappat upp implementeringen om IPRED2-direktivet. Dawit Isaak sitter fortfarande fängslad utan svar från den Eritreanska regeringen, och Lars Danielsson gråter ut i media. Som vanligt ungefär.

Etiketter: , , , ,

1 Kommentarer:

Blogger Rick Falkvinge sa...

Nja, det är IPRED som DN snappat upp. IPRED2 är flera resor värre, även om det finns en del föreslagna amendments till JURI som tar udden av det värsta. Vi får se vad JURI röstar om den 26-27 februari, och sedan vad EP tycker.

05 februari, 2007 00:21  

Skicka en kommentar

<< Home