Creeper

söndag, januari 14, 2007

Jag ska bli kattägare!

...i alla fall med delad vårdnad. Det tog en bild och ett par samtal från Björn, sen var jag och Linda förälskade. Vi ska bli kattföräldrar med delad vårdnad.

Tyvärr är det inte en så unik sak som en bloggförmedlad katt, Björn var före Karolina Lassbo via telefon. Söt verkar den i alla fall vara, och kommer troligen vara i Skövde om en vecka. Björn får någonstans att bo i Stockholm, och katten slipper vara hemlös.

Katten, som inte har något ordentlig namn än, kommer få heta Bibi. Helt och hållet uppkallad efter Björn. Största problemet nu blir att Björn får svårt att sova hos både mig och Linda när han är på Skövde-besök... men det problemet kanske går att lösa via en Lassbo-inspirerad flyttannons...

Etiketter:

6 Kommentarer:

Anonymous Marcus Friberg sa...

När jag såg på RSS-en att du hade skrivit ett inlägg var jag säker på att det skulle handla om TPB:s tänkta köp av Sealand, men icke. Det kanske kommer?

14 januari, 2007 20:00  
Blogger Johanna Nylander sa...

Nja, jag har haft fullt upp med annat än att blogga under ett par dagar, och det känns som att det redan bloggats om på alla håll. Något kommer säkert nämnas om det, längre eller kortare de närmsta dagarna.

14 januari, 2007 20:14  
Blogger Maria Byström sa...

Grattis till kissen! Världens mysigaste djur...

14 januari, 2007 21:50  
Anonymous SixDays sa...

Bara en och delad vårdnad? :P

Jag fick mina två katter idag :D

14 januari, 2007 22:57  
Blogger Johanna Nylander sa...

Jag tror inte två katter skulle må bra i min lilla lägenhet, sen är jag tyvärr bortrest för ofta för att ha en katt på 100%, men med delad vårdnad kommer det funka jättebra, katten får två superbra hem, och massvis med kärlek :)

14 januari, 2007 23:02  
Anonymous Sibylla sa...

Hoppas att lilla kissen får ett bättre hem hos dig än hos förra ägaren. Synd att du inte får ta hand om kissen på heltid, det hade nog katten mått bäst av. Du verkar ha ett större hjärta än den "förra" ägaren. Helt klart!
Storsint av dig att ställa upp! Blir alldeles varm i hjärtat! Det är så jävla tråkigt med folk som inte bryr sig om sina familjemedlemmar mer, det är trots allt ett liv det handlar om.. och att det är svårt att hitta bostad i sthlm? (därför fotografen ska flytta till "förra ägaren") är ju ett jävligt dåligt argument för att kasta ut en hjälplös katt. För det är ju verkligen lättare för en katt att hitta ett hem på egen hand i en storstad. Jävla sätt. Så jag ösnakr dig lycka till! Och alla mina tankar går till dig och katten! Ha det jättemysigt ni två! :)

15 januari, 2007 15:01  

Skicka en kommentar

<< Home