Creeper

torsdag, februari 01, 2007

Dagens citat

"Du är antingen homosexuell (man), anställd på SVT eller har ett par gyllene skor på hedersplats i garderoben. Skämt åsido: bra jobbat! Kan vi lita på att du inte missar årets tävling?"
Jag gjorde expressens schlagertest och insåg att jag vet för mycket om saker som gyllene skor och rosa paljetter. Det hade kunnat vara lite mer nördigt. Missade tre frågor (varav ett var en miss). Har numera koll på hur högt Pernilla Wahlgren sjöng Picadilly Circus, samt vem som vann festivalen 1958:a. Ursäktar mig med att i alla fall den ena var långt innan jag var född.

Två månader om året är jag frälst schlagerbög. De övriga tio väger jag upp med att lyssna på band som soad eller Disturbed.

Etiketter: ,

5 Kommentarer:

Anonymous sebastian sa...

Jag vet inte vad som är värst: schlager eller låtsas-metal ;)

01 februari, 2007 22:10  
Anonymous Slabbe sa...

Alla har vi lik i garderoben och mörka hemligheter ingen egentligen borde få veta. Du Johanna, bloggar om dessa.
Bögen får gärna komma ut ur garderoben. Men schlagern bör helst stanna i mörkret, inlåst och bortglömd.

01 februari, 2007 22:33  
Anonymous Anonym sa...

Hur högt sjöng Pernilla Whalgren Picadilly Circus? ( nej be mig inte göra testet )

02 februari, 2007 10:21  
Blogger Johan sa...

Jag fick 16/18. Det beror _inte_ på att jag gillar schlager, för jag hatar det, men det är inte så svårt när de två felaktiga alternativen på varje fråga är idiotiska.

Jag kommer inte titta.

02 februari, 2007 13:59  
Anonymous Mattias Lönnqvist sa...

Samma omdöme, med 14 rätt. Vilket är ganska fascinerande med tanke på att jag inte tittat på melodifestivalen på typ 20 år.

Vilket väl egentligen förtydligar Johans poäng om att det ofta var ganska lätt att gissa

05 februari, 2007 13:20  

Skicka en kommentar

<< Home