Creeper

tisdag, januari 30, 2007

På begäran om Danielsson

Har presterat ovanligt få blogginlägg de senaste dagarna, så det får väl vara på tiden när Dyslesbisk önskar och sätter ämnet.

Till mitt försvar över varför jag inte bloggat om tsunamibanden är att jag fortfarande är rätt sur över att Danielsson inte än så länge gett mig någon credd för hans kommande bok. Jag förväntar mig minst ett tack i slutet, ett hemskickat förhandsexemplar och en inbjudan till releasefesten. Det är bara att inse den krassa sanningen, men i Sverige är det sex som säljer, och hur spännande vore Danielssons bok om den inte avslöjade några smaskiga detaljer om nämnda kärleksaffär...

För, till saken. Sanningen om tsunami-banden och regeringens hanterande får vi nog tyvärr titta i den socialdemokratiska stjärnhimmelen efter. Danielsson står fortfarande fast vid sin historia (fortsätter han göra det kommer hans bok bli totalt ointressant och inte handla om något som helst nytt), och även om de hittade banden kanske kan leda till någon form av ny information, så har jag svårt att tro att det skulle vara särskilt banbrytande.

Inloggningarna på nätverket skulle kunna komma från en uppkoppling utifrån, och kommunikationen med Göran Persson under dagen skulle kunna vara lika med noll. Att det skulle kunna komma fram är jag tveksam till, eftersom att socialdemokraterna lagt alla sina krafter på att rätt information inte skall komma fram. Sorry, men jag tror det är kört.

Vad det gäller konspirationsteorierna (som också efterlystes), så är dagens enda att världen och SJ är emot mig. Hamnade trots bokning av tyst vagn jämte en skrikande bebis med låtande leksak. Väl framme i stockholm halkade jag på ett trappsteg precis utanför apoteket och slog i knäna, och på hemresan blev tåget 50 minuter försenat samt att komfortdatorn gick sönder och alla bord skakade. Jag är just nu fruktansvärt bitter på SJ. Varför har inte Skövde en flygplats?

Etiketter:

8 Kommentarer:

Blogger Freddi W sa...

Hjärtligt tack! Vem hade trott att du skulle skriva på min beställning?

Hör av dig om jag kan skriva någonting för dig ^_^

30 januari, 2007 00:52  
Blogger Caridon sa...

liten kommentar om inlogningar.

Alla systemansvariga värda sitt salt har full koll i loggarna så att det syns om en uppkopling är utifrån eller inne på det interna nätet.

så så enkelt kommer inte LD undan.

/C

30 januari, 2007 10:42  
Anonymous Anonym sa...

En kommentar om SJ.

Du kan tacka privatiseringen av SJ, den har lett till ingen konkurrens, högre priser och sämre service.
Förr i tiden gick det att hämta sin köpta biljett utan att betala avgift.

30 januari, 2007 16:32  
Blogger Dawg /afk sa...

de har nog alla funderat på under sin skolgång i Skövde...inte minst jag.

30 januari, 2007 16:41  
Blogger Johan Ingerö sa...

Jaaa!

Vi ses i baren på releasefesten. Lasse D får ta och bjuda oss drinkar...

30 januari, 2007 19:48  
Anonymous Anonym sa...

Kanske för att det är miljövidrigt att flyga inrikes i Sverige?

Även om det gör ont att betala sjuka summor för att få åka tåg i Sverige så gör det mindre ont än att flyga.

31 januari, 2007 09:12  
Blogger Emil sa...

Johanna du borde ju ha koll på att Skövde har en flygplats. Sen har jag inte en aning om det går fyg till stockholm men en flygplats finns det iallafall.

31 januari, 2007 11:31  
Blogger Johanna sa...

Freddie, du räddade mig från en bloggtorka, så är väl snarare jag som ska tacka :)

Emil, jo, det finns en flygplats, men inga reguljärflyg. Å andra sidan finns det otroligt många småflyplatser runt om i sverige.

31 januari, 2007 12:04  

Skicka en kommentar

<< Home