Creeper

torsdag, oktober 19, 2006

Lite ont och lite gott

Efter att ha spenderat eftermiddagen med att springa runt och skjuta med laservapen på medlemmarna i den studentsektionsstyrelse jag är halvaktiv i, kändes predikantbloggen som en bra grej att tipsa om. Lite långt och lite tungt, men predikningar i bloggform har nåt som tilltalar mig. Om inte annat, så kan det vara nåt att läsa på bakissöndagar då bloggosfären tenderar att vara rätt död på annat matnyttigt, och hopp om livsbättring finns...

För den som vill se ett annat religionsperspektiv är ju annars Guds Vredes blogg ett alternativ. Tyvärr något för sällan uppdaterad satir. Svensk-Finska Församlingen i Sundsvall är en annan (och riktigt gammal) satirsida som stundtals är fantastiskt rolig om man har någon sorts kontakt med en kristen kyrka och någon sorts självdistans. Troendetestet rekomenderas.

Tilläggas måste att jag vann en av två matcher laserdome. Killen som spöade mig i match nummer två (vi var sju som spelade) styrketränar mellan sex och fyra dagar i veckan, så det nederlaget kändes inte så bittert.

---

Bilden kommer för övrigt inte alls från något laserdomespel, utan är jag (i mitten) och två tjejkompisar i soft airgun-utrustning, taget på dreamhack för snart ett år sedan. Tyckte den passade. Tror att texten i bakgrunden är "kamp mot droger" eller något annat klämkäckt. UNF stod för spelet om jag inte minns fel.

---

Länken till predikantbloggen hittades hos Karin Långström Vinge.

6 Kommentarer:

Blogger Wille sa...

Woa, unga tjejer med vapen. Du vet väl att det nästan är som porr för manliga avgrunds-liberaler? :D

19 oktober, 2006 23:15  
Blogger Vidde sa...

Var du också där och pangade? Jag frågade mina kompisar "gör det inte ont om man blir träffad?", varpå tjejkompisen svarade "Äh, det är ju bara smärta!". Ok, då, tänkte jag och gick med de andra för att panga, men tjejkompisen ville inte med av någon anledning... =)

Jag hade kul iaf.

20 oktober, 2006 08:58  
Blogger Lundensis sa...

Gifta oss?

20 oktober, 2006 13:51  
Blogger Lundensis sa...

Fast ni bryter ju vapensäkerhetens tredje regel. Aja baja. Fingrar aldrig på avtryckaren såvida inte kommunister finnes i sikte.

20 oktober, 2006 13:53  
Anonymous Mind sa...

Hehe, ja, jag och Vidde var ju där då. Våran kompis var ju lite rolig när hon kunde vara så tuff när hon inte ens skulle vara med o panga =)

20 oktober, 2006 21:42  
Blogger Mikael M sa...

Jag gilar dom där filmbilderna, nästan som man skulle vilja sno någon till sina blogghar...,när stunden är inne, Vilken film är det?..."Uppdrag i Jokkmokk"?

21 oktober, 2006 14:03  

Skicka en kommentar

<< Home