Creeper

måndag, oktober 16, 2006

En magisk gräns passerad

Ikväll kl. 21.25 passerade bloggen 100 000-besökarestrecket (unika ip-adresser räknade max en gång om dagen). Inte så mycket om man ser bloggvärlden i stort, men jag tyckte att det var förtjänt med ett metainlägg som detta. Tiotusen passerades den första januari i år, så en hyffsad ökning får jag nog anse mig ha.

Eftersom att internet är otroligt pyttelitet (och bloggvärlden ännu mindre), och jag har rätt utförliga loggar på min besöksstatistik, gick också besökare nummer etthundratusen att identifieras. Med sin vita laptop och uppkoppling, är det R. Krohnman på BlogDizz som är vinnaren av en digital öl.

Dagens hitta-hit-googling är för övrigt: "hur fungerar bläckpennor".

Nu vill jag komma upp i miljonen besökare. Då känns det stort. Annars är det mest trist att RSS-läsare inte räknas...

Och ja, jag gillar siffror ibland. Skyller på all gymnasiematte.

5 Kommentarer:

Anonymous Mind sa...

Man får gratulera! =)

17 oktober, 2006 14:08  
Blogger Emil Eklindh sa...

Grattis jag väntar på att få komma över 10000 tusen nu och jag ser ut att göra det i veckan.

17 oktober, 2006 14:10  
Blogger Emil Eklindh sa...

Jag menar så klart tio tusen

17 oktober, 2006 14:11  
Blogger Johanna Nylander sa...

Tackar :)

17 oktober, 2006 19:56  
Anonymous Bongoman sa...

Mig kan man inte se... Jag är osynlig i statistiken och ingen vet var jag kommer från. Det enda spår jag lämnar är en IP i webbserverns logg och det är ingen upphetsande info precis...

17 oktober, 2006 21:24  

Skicka en kommentar

<< Home