Creeper

torsdag, juni 01, 2006

"Och att försvara TPB som Feminist, övergår helt mitt förstånd."

Vissa människor där ute tycker tydligen inte att man skall kritisera polisens razzia mot piratebay och servrarna som lagrade den och många andra sidor. Det här mailet fick jag igår av en man som tidigare kontaktat mig om både tpb (han tyckte jag skulle läsa det här), och tyckt att jag var "dum och oetisk" efter Danielssonaffären:

"Oj, Johanna!

Polisstyrkan var ganska korrekt dimensionerad för att hitta ungar som leker Kurr&gömma:-)) och t o m gömmer sig inne på BGC hos en Nazists företag..

Väx upp! Helst inte med vivillhaalltgratisgenerationen.nu och skiter de
100-tals personer, deltidsanställda/frilansare, ständigt jobbjagande familjeförsörjarna som står listade i eftertexterna på en film. Eller Cateringfirman som är beroende av programmerare som jobbar dygnet runt.

Ja, jag var del i detta från första stund och vet vad som verkligen kommer.

Sälla Dig till Piratpartiet.


Skrämmande att Du ens varit Riksdagsnominerad. Dina kunskaper i Macro- och
Nationalekonomiska frågor verkar vara små, och Din allmänbildning kring varför Sverige över huvudtaget får vara med i WTO ganska begränsade. Och att försvara TPB som Feminist, overgår helt mitt förstånd.

Men det vore fint om Du bad Dina Anarkosyndikalistiska vänner att inte fortsätta uppmana till våld mot Henrik i olika forum. Liberalism kan vara mycket, men nu tar Du priset i att inte förtå grundpelarna."

Tilläggas kan väl vara att jag fortfarande står på en 16:e plats på fp:s skaraborgslista, att min protest mot aktionen inte är att försvara tpb i sig, utan i tillslaget från polisen, att grunderna verkar vara lösa (även om det enligt mannen är så att tpb inte alls kommer anklagas för fildelningen, utan för skattebrott och för att det skulle vara en vinstdrivande sida), att alla andra sidor som piratbyråns togs med i razzian, och inte minst för att det inte borde vara ett särskilt prioriterat tillslag som borde kräva femtio poliser.

Tydligen så passar det inte in i hans världsbild att en feminist gillar fildelning, eller att en liberal vill ha frihet på nätet. Uppenbarligen så tycker han också att man måste pluggat nationalekonomi eller makroekonomi för att ens kunna uttala sig i politiska frågor, så jag är väl inte ens kvalificerad att bemöta hans kritik alls. Brevet talar alldeles utmärkt för sig själv.

Jag utelämnar medvetet avsändaren för den här gången. Dock så vet jag mycket väl vem det är, och vi talar inte om en arg artonårig kille som pluggar på gymnasiet, som jag fått mail från tidigare, utan någon lite mer insatt.

8 Kommentarer:

Anonymous Mathias K sa...

Det skulle vara intressant att veta varför mailaren menar att fildelning inte är kompatibelt med feminism. Finns det andra tekniska intressen feminister inte får ha?

Antagligen skulle svaret vara något idiotiskt, meningslöst och ogenomtänkt...

Bra blogg - fortsätt!

01 juni, 2006 13:29  
Anonymous Anders sa...

Pär Brumark på Realtid.se menar att PB har banners med reklam för barnporr. Det måste vara detta den förvirrade mailaren syftar på. Lögnerna bara frodas, och allt detta för den ganska sopiga trackern Pirate Bay...

Men FFF är grymt bra, fortsätt så!

01 juni, 2006 15:25  
Anonymous Pär Brumark sa...

det var jag, sorry.. jag är en idiot.. kan inte rå för det :/

01 juni, 2006 15:27  
Blogger Fahrenheit451 sa...

Äh, kliv ur garderoben nu och anslut dig till oss istället. Du har enligt mig en hel del innanför pannbenet som skulle kunna göra en större nytta i ett parti helt fritt från broilers. :)

01 juni, 2006 17:03  
Anonymous Anonym sa...

Nä, vi behöver folk inom folkpartiet som kan försöka bromsa Bodströms kompis i Fp (Johan Pehrson)
Tänk om Piratpartiet behövde välja på två regeringar där vänsterblockets förslag på justitieminister var Bodström och högerblockets Pehrson? Det vore ju då att välja mellan pest och kolera, både blocken skulle nog ge lika dåliga eftergifter i det fallet. Så det är av vikt att Pehrsons gifttänder filas bort inom partiet. Vi har ju ingen i socialdemokraterna som verkar ens tycka något annat än vad Bodström tycker...

01 juni, 2006 19:11  
Blogger Fahrenheit451 sa...

Det ligger något i det du säger Anonymous, men ingen av de två du nämner kommer att få en sådan post efter valet oavsett valresultat. Det känns som att hela Bodströmsbubblan sprack igår.

01 juni, 2006 22:02  
Anonymous Lore sa...

Tror du? Så som våra vänner in der partei har hållit varandra om ryggen den senaste tiden börjar man undra.

02 juni, 2006 03:07  
Anonymous Peter Karlberg sa...

Tror inte jag är den enda socialdemokraten som har en annan uppfattning än Bodström i såväl denna som andra frågor.

03 juni, 2006 21:45  

Skicka en kommentar

<< Home