Creeper

tisdag, april 04, 2006

Hatmail, blommor och choklad....

De flesta mail jag får som berör bloggen är för det mesta positiva små kommentarer, eller undersökningar av olika slag folk vill att man som bloggare deltar i. Idag fick jag däremot en helt annan typ av mail. Mest skrattretande, något ironiskt men också lite småsorgligt...

"först måste jag säga att jag hatar er alla feminister och att din sida verkligen är den sämsta som verkligen finns. Jag tycker du borde stänga ner hela den skiten för att ingen bryr sig om dig och dina idiotiska feministiska åsikter.. Så lämna internet till oss MÄN!!!!"

Killen som skrev mailet var för övrigt så smart att han skickade det från sin skolmail med mailadress som börjar med ett personnummer (han är 18+) och visar på fullt namn...

---

Som kontrast till mailet så fick jag (för första gången i livet) precis blommor och choklad av ett blomsterbud som knackade på dörren. Även om det visade sig vara en inte helt hemlig beundrare så gjorde det definitivt min dag. Vänner är något man inte får för många av, speciellt inte av den sorten :)

11 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Mmmm

04 april, 2006 22:45  
Anonymous Anonym sa...

Håll koll på din mail, någon kan skicka idiotiska meddelande ifrån den om du inte är vaksam.

04 april, 2006 23:44  
Blogger Alexander sa...

Jag väljer hatmail 100 gånger av 100 över choklad och blommor...

Varför får inte jag sånna? Snälla!

05 april, 2006 09:08  
Blogger Skolfröken sa...

Vilken synnerligen smart kille! Trist när folk inte vet hur man uppför sig.. Kul med blommor och choklad dock, hoppas att det muntrade upp. Och jag gillar din blogg och dina feminstiska åsikter skarpt!

05 april, 2006 09:50  
Blogger Johanna Nylander sa...

Alexander... bara att blogga på... tills slut så kommer de :) eller så får du börja kalla dig för feminist och byta kön, var ju uppenbarligen det killen retade sig på...;)

Jag tyckte faktiskt att mailet var mer kul än tråkigt. Inte minst visade det på att det behövs fler som bloggar om feminism...:)

och Skolfröken, tackar tackar för det fina omdömet:)

05 april, 2006 14:02  
Blogger Alexander sa...

Nja, efter att ha läst de senaste tidens stormande kanske man borde gjöra tvärt om och hylla Tysklands sexualpolitik. Chansen att bli kallad nazist bör ju finnas där...

05 april, 2006 15:55  
Blogger xami sa...

Ser ingen anledning till att snubben skulle försöka dölja sin identitet.. Om han står för det villsäga.

05 april, 2006 16:14  
Blogger Johanna Nylander sa...

Det gjorde han uppenbarligen inte, sen vet inte jag om det var avsiktligt eller inte. Han hade i alla fall en stor brist på självinsikt....

05 april, 2006 16:18  
Blogger Kritan sa...

Skönt att du kan ta lätt på saken och grattis till blommorna. Min bloggidol Jenny W (http://jennywesterstrand.blogspot.com/)
har fått stänga sin kommentarsfunktion ett antal gånger pga hot och trakasserier från män som inte tål en feministisk analys.

05 april, 2006 17:19  
Blogger Fredag sa...

Sött och salt tydligen. Anyway, jag är glad för feministutnämningen :)

06 april, 2006 20:07  
Anonymous Anonym sa...

Johanna, ang. din kommentar till Alexander om att kalla sig feminist o byta kön - det funkar nog ännu bättre om han faktiskt bara kallar sig för feminist :) Män som inte gillar de rådande könsrollerna är tyvärr väldigt väldigt hatade...

03 juni, 2006 06:44  

Skicka en kommentar

<< Home