Creeper

tisdag, april 08, 2008

Jag x 3

Ett lite egocentrerat inlägg, men det får gå ändå:

- Gruppbloggen Skiften börjar ta sin form. Waldermar Ingdahl, Joakim Lundblad, Erik Starck och undertecknad står för inläggen. Lite mera framtidstankar, teknik och vetenskap än partipolitiska löpsedelsresonemang står på programmet. Jag har än så länge skrivit två inlägg. Lägg till i RSS:en och följ debatten!

- Tidningen Kulturen har gjort ett reportage om kulturrapporten jag skrev för Timbro tidigare i år. Reportaget finns både på nätet, och i pappersupplagan.

- Om jag hade vetat vilken spridning den här bilden skulle få, när den fotades, så borde jag enligt upphovsrättslogiken begärt någon sorts ersättning för poseringen. Men jo, det är jag, taget på DHS05 som en kul grej. Kanske borde man försöka med förtal, eftersom jag inte har så mycket emot det där med warez?

Etiketter:

6 Kommentarer:

Blogger Christian Engström (pp) sa...

Om man vill kan man ju tolka bilden som att du klipper av sladden för att det ska rinna ut massor med warez ur den, som du sen kan samla upp i en hink och dela med dig vidare av.

De som har någon som helst teknisk pejl skulle ju ta sig för pannan åt en sådan tolkning, men jag är helt övertygad om att de flesta riksdagsmän skulle köpa den rakt av. ;) Högre är inte den genomsnittliga nivån i den församlingen.

Men det är en snygg bild i alla fall. :)

08 april, 2008 11:35  
Blogger Mikael M sa...

När det gäller "kulturrapporten", det är beundransvärt att du ger dig tid att undersöka och ger lite moteld till en länge misstänkt stagnation inom kulturlivet. Men statistik har sina begränsningar. Kultur handlar om mer än utvecklandet av produkter man kan sälja.Det handlar också mer än jag får plats med i denna ruta just nu. Men jag hinner skriva; t ex är väl biblioteken ett bra exempel understödd verksamhet, vars egentliga omätbara vinster sker inne i huvudet på folk.

09 april, 2008 16:55  
Anonymous Zood Man sa...

Jaha, så du tycker det är helt ok att tusentals hederliga programmerare, systemerare, programvaruarkitekter, mjukvaruingenjörer och allt vad de nu heter inte får betalt för sitt arbete.

11 april, 2008 15:13  
Blogger Mikael M sa...

Just det har jag inte sagt - om det är mig som åsyftas.

11 april, 2008 16:40  
Blogger Vidde sa...

Zood: bara för att man ger bort något gratis betyder det ju inte att man inte får pengar för att man har skapat det...

15 april, 2008 11:35  
Anonymous zood man 2 sa...

Men varför ska någon då jobba med något alls om man inte är garanterad retroaktiv ersättning?

osv, osv.

Min blatanta trollighet gick tydligen obemärkt förbi.

08 maj, 2008 12:55  

Skicka en kommentar

<< Home