Creeper

onsdag, februari 20, 2008

Ny design på prov

Jag har länge funderat över en annan färgsättning än svart bakgrund och ljus text. Nu har jag gjort slag i saken och bytt färgschema, inte minst för att det skall bli lite mera lättläst.

Jag tar gärna emot reflektioner på den nya designen, som till en början får ligga ute på prov. Om den inte upplevs som bättre eller mer lättläst, så kan jag lika gärna byta tillbaka.

Uppdatering (21/2 kl. 14:47): Bakgrund och headerbild är uppdaterat. Fler saker kanske kommer skiftas och bytas ut de närmaste dagarna.

Etiketter:

18 Kommentarer:

Blogger Adam Tiwe sa...

Ser alldeles utmärkt ut ihop med bilden till höger.

20 februari, 2008 21:57  
Anonymous Daniel sa...

Looking good

20 februari, 2008 22:43  
Blogger Linus Samuelsson sa...

I like! Svarta sidor är sååå 1900-tal =)

Det vore riktigt snyggt med någon slags fade mellan din pres-bild och bakgrundsfärgen!

20 februari, 2008 23:14  
Blogger Johan Ingerö sa...

Lite väääl mycket vitt kanske, men den nya bilden är bättre.

20 februari, 2008 23:33  
Blogger Freddi W sa...

Jag skulle inte lyssna på Johan "jag är så gammal att jag fortfarande kommer ihåg 1900-talets vitt-på-svart-sidor och fortfarande kopierar dem" Ingerö om jag var du... Det vita (nåja, det nästan-vita) ser bra ut och det gör du också. Fast jag hade nog hellre tagit den där Facebook-bilden, du vet ^_^

21 februari, 2008 00:48  
Blogger Jonas Morian sa...

Klar förbättring!

21 februari, 2008 12:23  
Blogger Martin sa...

Jag håller med, ljust är vanligen bättre än mörkt.

Mycket bra bild. Men som sagt, en fade mellan bakgrunden på sidan och fotot vore nog inte så dumt.

21 februari, 2008 13:19  
Blogger Johanna sa...

Tack för responsen!

Ändrat från den vita bakgrunden (som på min skärm är klart grå, på laptopen vit, och hos andra ljusblå), till något randigt. Har inte bestämt mig för om den är migränframkallande eller en förbättring. Det kommer ligga kvar över helgen och kanske ett och annat till kanske också byts ut. Just nu är jag mest arg på blogspots templatefunktioner som inte gör som jag vill...

21 februari, 2008 14:49  
Blogger Fredrik Adolvsson sa...

Migränframkallande, defintivt migränframkallande. Ajajaj. Annars är ombytet trevligt, jag föredrar helt klart mörk text på ljus bakgrund, det motsatta blir - för mig - lite väl jobbigt att läsa.

21 februari, 2008 15:31  
Anonymous Anonym sa...

Den nya bakgrunden är lite väl psykedelisk för min smak, men mörk text på ljus bakgrund är rätt väg att gå, det är ögonvänligt. För övrigt var den nya headerbilden riktigt snygg.

/Andreas

21 februari, 2008 15:56  
Anonymous Pedobear sa...

I approve of this!

/Pedobear (sixdays)

25 februari, 2008 15:33  
Blogger ~Karin Långström Vinge~ sa...

Lättare att läsa! Tack!

27 februari, 2008 13:40  
Blogger Freddi W sa...

Jag är lite förvånad över att folk faktiskt läser bloggar i de faktiska bloggarna. Själv använder jag bara RSS-läsare och blir därför lika förvånad varje gång jag ser hur en viss blogg faktiskt ser ut.

Min nästa blogg ska bara finnas som RSS ;)

27 februari, 2008 13:43  
Blogger Johanna sa...

Men Freddie, hur ska du då lösa kommentarerna? För det är väl bara när man vill kommentera, som man faktisk flyttar sig bort från rss:en? Eller om man klickar sig in på en blogg man inte brukar läsa...

27 februari, 2008 13:54  
Blogger Freddi W sa...

Ah, sant. Jag får fundera på det.

27 februari, 2008 14:05  
Anonymous Niklas Smith sa...

Jag gillar din nya design. Den är nog mer lättläst än den gamla. Och vilken snygg bild!

06 mars, 2008 17:09  
Anonymous Niklas Smith sa...

Det finns dock ett problem: när man har klickat på en länk byter den till exact samma färg som den vanliga texten, då blir det kanske svårt att hitta. Annars jättrebra, trevligt bakrundsfärg och headerbild också.

06 mars, 2008 17:13  
Blogger Johanna sa...

Niklas, Tack! Tänkte på det där med de besökta länkarna. Har ändrat nu så man ser skillnad på dem, så de inte flyter helt in i texten.

07 mars, 2008 09:55  

Skicka en kommentar

<< Home