Creeper

tisdag, december 11, 2007

Jag borde så mycket

Nej, jag har inte varit en särskild fantastisk bloggare i höst. Skriver alldeles för sällan, och inte så många bra saker som jag skulle vilja. Lovar bättring efter jul.

Just nu är jag sur på SJ, vill ha en bil (vad som helst som rullar, är godkänd av vägverket och kan frakta mig och en katt blir bra), ännu hellre ett riktigt jobb (eller vad som helst så länge det är inkomstbringande), eller i alla fall en ex-jobbsplats. Tyvärr är väl allt inte så lätt som man vill ibland.

Jag hade tänkt skriva ett långt inlägg om feminism ikväll. Om varför det är så få nobelpristagande kvinnor, om genus och verkligheten och om manlig vänskap. Det får bli en kväll med lite mindre bitterhet över livet. Eller så återkommer jag i morgonbitti. Får se.

Etiketter:

1 Kommentarer:

Blogger Maria Byström sa...

Lustigt. Jag skrev om femomenet "brödraskap" igår:

http://tinnitussans.blogspot.com/2007/12/brdraskap-hit-och-dit.html

12 december, 2007 07:42  

Skicka en kommentar

<< Home