Creeper

söndag, augusti 05, 2007

Svart bakgrund för miljön?

Hrm, om det ligger någon form av sanning i att man sparar energi med svarta webbsidor, så får det vara en av mina miljöinsatser i år. Den svarta bakgrunden är visserligen störande även för mig ibland (men jag gillar det, jag gillar det), men den kanske har en poäng, utöver det rent estetiska...

Fast. Lär finnas tusen andra, mer effektivare sätt att förbättra miljön. Att fildela istället för att köpa runda plastbitar (som fraktats från andra sidan atlanten) borde vara ännu bättre...

Etiketter:

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Johanna Nylander skrev: "om det ligger någon form av sanning i att man sparar energi med svarta webbsidor, så får det vara en av mina miljöinsatser i år."
OMFG. Ibland tappar man sitt hopp om mänskligheten, detta var ett sådant ibland.

Kan du inte skriva något om detta?
http://www.levandehistoria.org/default.php?id=77

Skulle vara kul med din åsikt.

06 augusti, 2007 12:04  
Blogger Johanna sa...

Eller så har man lite humor :)

06 augusti, 2007 12:36  
Anonymous Mattias Lönnqvist sa...

Svarta pixlar är en miljöbesparing (dock en ganska marginell sådan) på CRT-skärmar. På LCD-skärmar (som numera är vanligare än CRT) är det istället bättre med vita pixlar.

Däremot är det -- precis som Deep edition påpekar -- jävligt smart marknadsföring.

(Sedan tycker jag personligen att det är jobbigt att läsa webbsidor med svart bakgrund)

07 augusti, 2007 10:51  
Anonymous Anonym sa...

Jasså, så du påstår att skivor importeras långt bort i främmande land, och inte pressas här på plats i Sverige. Det tvivlar jag på, så tillvida det inte rör sig om mindre artister och filmer som saknar avtal med en större distributör.

Coca-cola och andra amerikanska läskedrycker färdas inte heller över havet för att komma hit och konsumeras, man brygger och tappar det på burk här i Sverige. Det blir liksom billigast så.

09 augusti, 2007 00:41  

Skicka en kommentar

<< Home