Creeper

måndag, juni 04, 2007

Mutor och reklam

Jag måste erkänna en sak. Jag har blivit mutad för att skriva det här blogginlägget. Inte för att jag inte skulle göra det ändå, och mutan var inte så stor, men jag tänkte påtala det ändå, eftersom det är första gången det händer.

Eftersom det var lite väl magstarkt att göra ett turordningsbaserat strategispel med dynamiska murgrönerankor som skulle ritas ut på ett 3d-träd på bara tio veckor, så kan jag inte posta nån flashig bloggpost där jag länkar till det fantastiska spel jag varit med och utvecklat. Av olika orsaker blev det inte klart.

Därför tänkte jag i stället göra reklam för ett av de spelen som faktiskt blev klara, och är ett i princip komplett spel, nämligen Flipside. Spelet finns att tanka hem här, och eftersom att flipside-gänget inte bara är trevliga, utan också mycket fildelningsvänliga, så är det bara att tanka.

För att inte verka helt köpt så rekommenderar jag Grim Breed också. Troligen det snyggaste spelet av de sex som gjordes i år.

Etiketter:

2 Kommentarer:

Anonymous SixDays sa...

och spelar är open source och funkar på linux förstår jag?

05 juni, 2007 02:20  
Blogger elmindreda sa...

Kul att se att Ogre används ute på skolorna.

Flipside startade inte under WINE, dock.

05 juni, 2007 18:06  

Skicka en kommentar

<< Home