Creeper

fredag, september 15, 2006

Frågorna som inte tas upp

När jag är ute och debatterar och pratar i klasser (oftast gymnasieskolor), så får jag ofta frågor som inte lyfts upp särskilt mycket i valrörelsen. Här är några exempel (totalt osorterat):
  • Fildelning
  • Spritskatten
  • Bensinskatten
  • Våld mot kvinnor
  • Hanteringen av sexualbrott
  • Bostäder
  • Apoteksmonopolet
  • Spelmonopolet
  • Särskolan
  • HBT-frågor
  • Aborter
  • Feministiskt självförsvar
  • Flyktingpolitik
  • Kollektivtrafik
  • å så mycket mycket mer...
Nu ska jag snart till Göteborgs IT-gymnasium och ta valrörelsens sista debatt. Sen blir det valspurt, kanske lite valstuga och kampanj med norrmännen (som kommit för att rädda sverige).

2 Kommentarer:

Blogger Johan sa...

nu har väl iofs bensinskatten diskuteras en del, åtminstone från kd's sida. men annars håller jag med dej och lägger gärna till EU/EMU på listan.

emellertid finns det ju två förklaringar som ganska ofta går att använda på varför frågorna inte diskuteras.

1) borgerliga blocket ej enigt
2) sossarna ej eniga internt
3) (som iofs går att kombinera med 1 och 2) sossar och de flesta borgare rörande överens.

15 september, 2006 19:09  
Blogger Johanna Nylander sa...

Just det, EU/EMU hade jag glömt. Det kommer ju faktiskt upp då och då. Tyvärr har du ju rätt, fast jag skulle nog vilja säga att det alla är ämnen som s och m inte vill diskutera, och därför kommer de inte upp.

15 september, 2006 19:25  

Skicka en kommentar

<< Home