Creeper

onsdag, augusti 16, 2006

Ytterligare en utmaning (det måste hända nåt stort politiskt snart!)

Tim har så rätt i att vi delar dygnsrytm, så här är nästa utmaningssvar. Det måste för övrigt börja hända lite mer i politiken, så man får riktiga saker att skriva om, istället för kedjebloggposter...

Kött eller fisk?
Kött, även om skaldjur är en annan favorit

Vin eller öl?

Vin

Fotboll eller ishockey?
Fotboll, spelade själv som liten

Katter eller hundar?
Jag är en kattmänniska, framkom i förra utmaningen också

Trivial Pursuit eller Risk?
TP, fast jag äger ett Risk-spel

PC eller Mac?
PC, även om Macar är snyggare. Ska vara kompatibelt också.

City eller Metro?
Metro finns på landet (Skövde)

Flickor eller pojkar?
Pojkar

Höger eller vänster?
Höger, även om jag fortfarande jobbar på min vänsterprofil

Stockholm eller Göteborg?
Trots närheten till Götet, har Stockholm en särskild plats i mitt hjärta

Köpa eller ladda ner?
Ladda ner. Av helt politiska skäl.

Böcker eller filmer?
Böcker, även om det blir mer film numera.

Sött eller salt?
Sött

Te eller kaffe?
Kaffe. Fast under vintern blir det svartvinbärsté

Dusch eller bad?
Dusch, men jag gillar jacuzzis

SonyEricsson eller Nokia?
SonyEricsson. Jag gillar att haja menyerna i en mobil.

Israel eller Palestina?
Israel. För att Palestina flörtar för mycket med diktaturer.

Förhållande eller singel?
Förhållande
(jag vet, det är inte likt mig)

Guld eller silver?
Guld. Om det handlar om att vinna. Silver är snyggast på armen.

Harry Potter eller Sagan om ringen?
Jag är en ofrånkomlig SoR-nörd, så sorry Potter.

Salt eller peppar?
Salt. Köpte min första burk peppar för ett par månader sedan, enbart eftersom att Johnny utbristit "men alla har ju vitpeppar hemma" när han skulle laga mat hemma hos mig.

Spara eller slösa?
Spara. Även om det kanske inte efterlevs alltid.

ICQ eller MSN Messenger?
MSN. Slutade med ICQ 1998 pga. alla spam.

Vackra ögon eller snygg kropp?
Jag är svag för båda.

Sommar eller vinter?
Sommar, fast jag gillar inte för mycket värme.

Premier League eller Serie A?
Premier League

Norge eller Finland?
Finland. Måste värna om rötterna.

Mozzarella eller parmesan?
Parmesan. Innehåller smak.

Ödmjuk eller självgod?
Jag vill vara ödmjuk. Tyvärr lyckas det inte så ofta.

Lars Leijonborgs ögonbryn eller inga ögonbryn?
Lasses ögonbryn och en pincett?

Drama eller komedi?
Komedi, lätt, med massor av sjuk humor.

Gmail eller Hotmail?
Gmail

MUF-fester eller vänsterfester?
Vänsterfester

Ostbågar eller chips?
Chips

The Simpsons eller Family Guy?
Family Guy. I synnerhet the movie.

Allsång på Skansen eller Allsång på Debaser?
Skansen. I alla fall med familj och medsjungande systrar.

Party eller hemmakväll?
Party

Loka eller Ramlösa?
Ramlösa med god smak. Lite barndom.

George W. Bush eller Fidel Castro?
Bush, även om han är läskig

Expressen eller Aftonbladet?
Expressens ledare, och Aftonbladets reportage

Letterman eller Leno?
Ser inte på någon av dem

WinAmp eller iTunes?
WinAmp

London eller Paris?
London. Franskakunskaperna är obefintliga.

Fritt knark eller totalförbud mot rusmedel?
Fritt knark

Flyg eller tåg?
Flyg. Inte lika många barn.

Coca-Cola eller Pepsi?
Valfri i lightform. Blir oftast Colan. Är väl för kommersialiserad.

Schack eller backgammon?
Backgammon var länge sen jag spelade. Men roligare än schack.

Sunkhak eller finkrog?
Sunkhak, så länge jag inte blir bjuden och det ingår mat.

Passa vidare till tre andra bloggare eller till fyra andra bloggare?
Då måste jag ju komma på nya bloggare. Ola verkar vara pigg på bloggutmaningar. Dacke ville jag skulle länka till honom, men då får han allt svara på den här. Vidde har jag nog inte utmanat innan, så henne får det bli också. Det blev att passa vidare till tre andra bloggare.

---

Noterbart är också att jag stavat ytterligare rätt i rubriken den här gången.

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hejsan! Skulle bara påpeka att ICQ faktiskt har tagit krafttag emot spammen och faktiskt fått bort den helt.

Jag har använt ICQ sen någongång runt -97 och sådär från -99 eller -00 så har jag aldrig fått någon spam via ICQ.

Värt att börja med igen, kanske?

/J.

18 augusti, 2006 08:50  
Blogger Mikael M sa...

Vänster-profilen är något man får jobba med hela livet.

18 augusti, 2006 10:24  
Blogger Johanna Nylander sa...

J, hrm, kanske är värt att testa. Av någon anledning så har dock mina vänner till största delen msn, så jag har inte riktigt behövt. finns ju trevliga kombinationsprogram också :)

20 augusti, 2006 23:52  

Skicka en kommentar

<< Home