Creeper

tisdag, augusti 15, 2006

Femtio totalt onödiga punkter

Tim, som förövrigt gör grymma (och roliga) blogginlägg med listor över partierna och dess valaffischer, utmanar i sena natten. Vem är jag om jag inte svarar?

1. Tre namn jag lyssnar till:

Johanna, Johanna och Johanna. Under min fotbollsspelande period blev det en del Nylander med. Annars har jag ett nick, men det vare sig lyssnar jag till, eller skriver här. Smeknamn har jag däremot aldrig haft.
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
När jag får bra idéer och är diciplinerad
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
När jag är för velig och för odiciplinerad
4. Detta är jag rädd för:
Saker som har med brist på pengar att göra. Typ att inte få jobb och ha jobbiga csn-skulder.
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Internettillgång, koffein och trevliga telefonsamtal
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Nå taket utan att använda stol, umgås med för mycket hundar och vara tyst för länge
7. Detta tycker jag om att göra:
Njuta av livet, helst i sällskap
8. Detta vill jag göra just nu:
Sova, fast tröttheten har inte riktigt infunnit sig än
9. Bästa känslan:
Sån där så tiden bara susar förbi för att du är lycklig
10. Värsta känslan:
Maktlöshet
11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Intelligens, humor och självdistans
12. Är jag kär just nu?
O ja
13. Jag vill gifta mig:
Någon gång. Antingen superstort eller på en söderhavsö.
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Bli riktigt rik, bo i New York, och sen vill jag floskligt nog ha gjort lite skillnad också.
15. Min käraste ägodel:
Laptopen, i hård konkurrens med senast köpta stövlarna
16. Något jag vill ha i present:
Just nu filurar jag på en hel önskelista efter förfrågning i mailboxen (fyller år drygt om en månad), men rent allmänt så gillar jag när folk oväntat bjuder på något man tänkt att köpa.
17. Detta har jag på mig just nu:
Svart tröja och ett par sköna jeans, lite standard för mig
18. Favoritkläder:
Senaste Acne-jeansen, och så den vita "Pirates"-tröjan från gina tricot (som faktiskt varit med i tv!)
19. Favoritdjur:
Katter och ormar, gillar självständiga typer
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Rock, och softa låtar. Fem veckor om året är jag schlagerfreak
21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:
Valfritt från Ani Difranco, Poets of the Fall eller Edith Piaf
22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Bild blev kul under gymnasiet, medan kemi stod för hatlektionerna
23. Stjärntecken:
Våg, ska tydligen vara diplomatisk, social och med känsla för rättvisa. Å så lat med svårt att bestämma sig...
24. En bok jag gillar:
Läste "Påven Johanna" för ett tag sedan. Den var sådär positivt klart över förväntan.
25. En film jag gillar:
Boondock saints
26. TV-program jag gillar:
Rome och Bullshit är de mest akutella
27. Favoritdoft:
Efter ett regn, helst ute på landet (och jag blev plötsligt landsbygdsromantiker...)
28. Detta äter jag gärna:
Choklad
29. Dricker helst:
Cola Light, hemlagad saft (fläder!) eller nåt Christopher blandat ihop
30. Favoritgodis:
Sånt där sött sockrat marmeladgojs
31. Hit vill jag gärna åka på semester:
New York och stora varma städer långt bort med pittoreska butiker och konstig mat
32. Färgen på mina ögon:
Blå i varierande nyanser
33. Min längd:
157cm, se punkt 15.
34. Jag tror på:
Gud. Jopp, det dyker upp i inlägg då och då, men oftast ihop med åsikten att politik inte ska ha nåt med religion att göra.
35. Jag spelar:
Senaste installerat på min dator är Facade, nån sorts intelligent spel som gick ut på att få ihop ett par genom att agera psykologiskt stöd. Enligt uppgift banbrytande i sin speldesign, men jag fick bara paret att göra slut...
36. Person jag beundrar:
Mina farföräldrar. Underbara.
37. Så här bor jag:
21.5 kvm studentlägenhet i Skövde
38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Alla är slängda. Har ett bambuskott i vatten som dött två gånger, men som blivit återupplivat. Antalet levande krukväxter är noll.
39. Det här tänder mig:
Intelligens och charm. (Leenden och fina ögon är inte dumt heller.)
40. Det här gör mig avtänd:
Självgodhet och frånvaro av hjärnceller
41. Favoritfärg:
Alltid svart. Lila i perioder.
42. Favoritcitat:
Göran Hägglunds om att allt snart antingen är förbjudet eller obligatoriskt tyckte jag var klockrent. Annars är jag inte citat-sparartypen. Bloggar om dem och glömmer bort dem sen, typ.
43. En hemlighet jag vet:
Vet nog för många för mitt bästa ibland. De flesta är för personliga, de andra i förtroende.
44. Den bästa present jag fått:
Ikeas flytta-hemifrån-paket, som hade allt utom osthyvel.
45. Senast köpta skiva:
Nån samlingssak med Edith Piaf. Jag köper saker som är bra.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Håret när jag har en bra hårdag
47. Det jag är minst nöjd över med mitt utseende är:
Håret när jag har en dålig hårdag
48. Udda förmåga/egenskap:
Kan känna igen samtliga Sveriges trädslag via löven. Lyckas samla på mig en massa onödig information, om ungefär såna saker.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Knubbsäl. Lata sig på klippor i solen hela dagen och äta fisk.
50. Två personer jag vill ska göra detta test:
Saga, och sen får Alexander på sig den här med, bara för att han inte svarat på förra än...

6 Kommentarer:

Anonymous Johan Eriksson sa...

Facade är rätt coolt faktiskt. Och jag fick paret att hålla ihop till slut. :p

15 augusti, 2006 04:32  
Blogger Johanna Nylander sa...

Jag gav upp efter några försök. Kan bero på lite missförstånd i det engelska språket också, fast jag diggade idéen.

15 augusti, 2006 12:28  
Blogger Henrik Hall sa...

P.J. O'Rourke är en underbar citatkälla. "Giving money and power to government is like giving whiskey and car keys to tenn aged boys" är en självskriven favorit.

15 augusti, 2006 19:22  
Anonymous Johan Eriksson sa...

Vore kul om de utvecklade idén. Nu blir det också litet jobbigt när man skriver för långsamt och ens svar kommer lagom till deras nästa replik och saboterar totalt. Jag lyckades också charma till mig tjejen vid något tillfälle.

O'Rourke är rätt skön. :-)

15 augusti, 2006 20:00  
Blogger Saga Rosén sa...

Jonna var före.. men du kan ju ta åt dig av svaret, du med;)

15 augusti, 2006 23:43  
Blogger Saga Rosén sa...

Jonna var före.. men du kan ju ta åt dig av svaret, du med;)

15 augusti, 2006 23:44  

Skicka en kommentar

<< Home