Creeper

onsdag, augusti 23, 2006

En halv Ohly och tjejer som spelar fotboll

Partitest är alltid roliga, tänkte jag och gjorde GP:s partiledartyps-test. Resultatet blev detta:
"I dig har vänsterpartiledaren Lars Ohly en äkta tvillingsjäl!
Du är en person med fasta ideal, ibland väl mån om att övertyga alla andra. Kärleken har stor plats i ditt liv, men det hindrar dig inte från att slå runt när tillfälle bjuds. Det materiella är mindre viktigt – hellre ett gott skratt än en nystruken skjorta."
Konstaterar att antalet rätt är ungefär hälften. Jag vill i alla fall ha fasta ideal och övertyga andra, och partyhumöret brukar vara på topp, men kärlekens plats i mitt liv är ungefär noll och även om jag inte använder skjortor och uppskattar skratt så har jag en stor förkärlek till både materiella och andra värdsliga ting. Sen har jag faktiskt aldrig träffat Ohly personligen, så jag vet väl inte vad han är för typ. Mest att han har läskiga åsikter.

Partitest nummer två var Blogge Bloggelitos. Med 92.86% från den politiska mittenskåran och samma text som Sakine, så passar jag väl inte in i den svenska politiken. Å andra sidan så brukar jag vara rätt pragmatisk när det gäller.

Annars har alliansen släppt sitt valmanifest. Gissar på att tillräckligt många kommenterat det redan. Själv har jag tillbringat dagen i kollektivtrafikens tecken (satt 20minuter på Grästorps järnvägsstation, eller perrong kanske är rätta ordet) och besökt en högstadieskola i Trollhättan. Prata partipolitik inför 11-åringar kändes lite fel, men jag blev grymt impad över vad vissa kunde. Mindre kul var det att höra från trettonåriga tjejer om hur deras fotbollslag nerprioriteras till fördel för de jämnåriga killarna, bara för att de är just tjejer. Någon gång skall jag skriva ett riktigt långt inlägg om bara tjejfotbollslag och ryggdunkande fotbollsklubbsgubbar, men jag har dem i alla fall att delvis tacka för min feministiska bana...

2 Kommentarer:

Blogger Mattias Ericson sa...

Är det den feministiska sidan hos Ohly du tycker är läskig?

Ser fram emot ett inlägg om fotbollstjejerna och gubbarna. Det är värt att skriva om, och läsa.

/Mattias

24 augusti, 2006 00:38  
Blogger Fredrik Lindholm sa...

Jag fick 100% på testet...

P.S. Inte ens kvinnor själva tittar på damfotboll. Det är för att den är t-r-å-k-i-g.

24 augusti, 2006 15:55  

Skicka en kommentar

<< Home