Creeper

fredag, juli 14, 2006

Tillbaka i restaurangbranchen...

Glassskopning, morotskakeförsäljning och felbeställda pizzor. Är tillbaka i restaurangbranchens stress på en numera fullbelagd campingplats, alldeles för mycket soligt väder, och många matgäster under kvällen. Hotell och Restaurangfacket vill att jag ska rösta på sossarna, och presenterar till och med en blogg om det och hur det är att jobba i branchen (tips från Jonas Morian). Undrar om jag kunde få fler röster till folkpartiet om jag började blogga om alla restauranggäster, om mitt lika höga OB som Susanne (16.50kr) men med en liberal vinkling...

Hrm, tåls att funderas på... Jag har ju faktiskt jobbat som städare jag också.

2 Kommentarer:

Blogger Johan Folin sa...

Jag tycker det är lite märkligt att någons politiska åsikt skulle bli trovärdigare bara för att den personen arbetar i samma bransch som en själv (apropå HTR-bloggen). "Jag jobbar inom restaurangbranschen och jag är minsann sosse." Jaha, synd om dig. Jag har arbetat som vaktmästare inom vården, telefonintervjuare, reklamutdelare mm. Gör det mig mer trovärdig som liberal talesperson för personer i de branscherna, eller är jag lurad av Timbro?

14 juli, 2006 15:11  
Blogger Johanna Nylander sa...

Är inte alla liberaler lurade av timbro?

14 juli, 2006 23:33  

Skicka en kommentar

<< Home