Creeper

fredag, juni 30, 2006

Bodström, undanflykterna och dubbelmoralen

Nu har jag äntligen haft tid och läst igenom rapporten som Oscar Swartz släppte tidigare i veckan. Kan defintivt rekomendera läsning av den, då den inte bara berättar om viktiga saker, utan även är väldigt lättläst för att vara en politisk rapport, och skriven med ett bra språk.

Rapporten tar upp Bodströms framfart och lagstiftningsiver. Den granskar hans dubbelmoral och tvärt olika handlande på bortaplan som på hemmaplan. Bodströms linje i EU och den i den svenska riksdagen ser nämnligen helt olika ut, och han använder sig av svävande svar och undvikelser då någon försöker konfrontera honom. Även det faktum att Bodström systematiskt använder sig av känsloargument och felaktiga förenklingar tas upp.

Sidan 44 innehåller de bästa frågeställningarna, gråzoner tas upppå sidan 47, och jag konstaterar krasst att jag med min bekantskapskrets och politiska engagemang i fildelningsfrågorna garanterat skulle hamna i riskzonen för buggning om all den övervakning som Bodström planerar också genomförs. Fast, att till och med yttrandefriheten får stå tillbaka för Bodströms framfart vet vi redan i och med det faktum att åklagare Roswall systematiskt vägrar lämna tillbaka piratbyråns server.

---

För övrigt verkar det som att jag kommer medverka i åtminstonde en debatt under Almedalsveckan. Om bloggar och Alis bloggbok. Medverkar skall enligt uppgift även Fredrik Federley, Jonas Morian och Esbati själv göra. På högskolan, på tisdag klockan 8.30 eller 9.00 (tiiidigt). Kan nog bli intressant. Återkommer med mer information.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home