Creeper

torsdag, juni 01, 2006

USA:s regering och Bodström bakom nedsträgningen av tpb

Nu blir jag riktigt förbannad. Man får faktiskt inte lov att göra så här.

Rättsskandal!

Kan för övrigt konstatera att mitt uttalande i pressmeddelandet från luf tidigare går att ta bokstavligt:

"Medan många tjejer väntar på att våldtäktsmän skall fångas och fällas, sitter polisen och dricker kaffe och väntar på att ynglingar skall ladda ner filer på nätet, allt på order av Bodström"

Uppdatering:
Ministerstyre är faktiskt inte okej, Bodström borde ta sitt ansvar och avgå från ett jobb han inte sköter korrekt. Tankarna går direkt till historien om de avvisande egypterna som även det var ett tillfälle när den svenska regeringen handlade på uppdrag av den amerikanska. Det resulterade i flera fällningar och anmärkningar i senaste amnestyrapporten. När det handlar om tillslaget mot bla. Piratbyrån, så vet vi nu faktiskt att det handlar om påtryckningar från den amerikanska regeringen, och de skall inte bestämma över svensk polis.

Ren censur, ministerstyre, beslagtagande av egendom som inte har någon brottsmisstanke mot sig, DNA-prov på juridiska ombud, ingripande på uppdrag av utländska regeringar, vilka mer rättsskandaler kommer vi få se innan denna soppan är över? Samtidigt som man effektivt tystat den organisation som starkast kritiserat rådande upphovsrättslagstiftning.

Återupprepar; polisstat.

19 Kommentarer:

Anonymous Andreas sa...

Detta är helt sjukt. Om SVT's källa har korrekt information bör Bodström eller den som "beordrat" razzian avgå.

01 juni, 2006 20:20  
Blogger Johanna Nylander sa...

Tycker jag med, tycker jag med.

Bodström har begått ett tydligt tjänstefel, och hela polisen har begått ett jättefel.

01 juni, 2006 20:32  
Anonymous Anonym sa...

Detta är den största svenska rättsskandal sedan egyptieraffären. Polisresurser stjäls, när de kunde jaga våldtäktsmän och tjuvar, för att amerikanska mediemiljardärer skall få ännu fler nollor på kontot. En skam för Sverige, ett lågvattenmärke i svensk politik. Dock är bombliberalerna de som oftast är snabbast att hylla Bodströms repressiva åtgärder; det återstår bara att rösta på Piratpartiet

01 juni, 2006 20:49  
Anonymous potatismos sa...

Är det Göran eller USA:s regering som styr landet?

01 juni, 2006 20:54  
Anonymous Anonym sa...

Först myglet kring tsunamin och sen det här. Jag börjar bli rädd för Sverige.

01 juni, 2006 20:56  
Blogger Source sa...

Jag blir förbannad på polisens läckande. Ett ingripande görs som är YTTERST tvivelaktigt inte minst juridiskt. Men varenda tidning och TV-kanal verkar ha fri tillgång till varenda detalj. Svängdörrar på polisstationen. Materialet är trots allt hemligstämplat.

Polisen vill visa Bodström hur duktiga man är. Och skulle alla bli friade så har man så att säga satt dem i skiten i alla fall. Fy fan!

01 juni, 2006 21:34  
Anonymous potatismos sa...

Glöm Danielsson sätt blåslampan på Bodström. Detta kommer att fälla regeringen.

01 juni, 2006 21:44  
Anonymous potatismos sa...

Varför når man inte www.polisen.se?

01 juni, 2006 23:05  
Anonymous Anders sa...

Tyvärr kommer Bodström sitta kvar. Jag har noterat att SVT:s Aktuellt inte haft egen rapportering om razzian, bara Rapport. Det här med fildelning och piratfrågor är inte hett nog, kanske beroende på en generationsklyfta...och de som röstar vänster fortsätter att rösta vänster, dvs indirekt på sossarna.

01 juni, 2006 23:26  
Anonymous Mind sa...

Bodström är en landsförrädare och förtjänar ett långt fängelsestraff. Han är en fara för Sverige och säljer ut landet till USA på bekostnad av våra grundläggande friheter. Om Bodström inte får fängelse för detta vet jag inte vad jag gör, revolution kommer upp i tankarna. Det är ett ödets ironi att sätta denna brottsling som justitieminister och ansvaret för det vilar förstås hos våran statsminister. Det är en annan fråga men nog är det dags för Göran att avgå nu.

02 juni, 2006 01:33  
Anonymous Krille sa...

sossarna är pest, men borgarna är cancer-aids vad gäller de här frågorna: yttrandefrihet, integritet och digital kulturpolitik. Folkpartiet vill ju för sjuttongubbar ha en SÄPO-agent på varje skola, och allt som en näringslivsorganisation säger (MPAA, Antipiratbyrån, Svenskt Näringsliv mfl) är för dem per automatik en lag att följa. Detta är bara början på allt elände om bomballiansen kommer till makten...

02 juni, 2006 02:17  
Anonymous Mind sa...

Jag menade självklart inte att Moderaterna var bättre. Jag menade endast att Göran var ansvarig för att tillsätta Bodström. Hurvida politiken mellan partierna är ställer jag mig neutral då jag anser de vara lika goda kålsupare allihopa. Jag brukade vara vänsterpartist, det är jag ej längre. Jag är nu med i piratpartiet istället. Dock utkräver jag ett visst ansvar för det som skett och jag önskar få stopp på detta vansinnesrus mot ruinens brant.

02 juni, 2006 03:53  
Anonymous Peder sa...

Frågan är om inte politikernas sommarlov kommer att rädda Bodström från frågan om ansvar och ministerstyre innan valet. :-/

02 juni, 2006 09:15  
Blogger pelpet sa...

Det här är flera snöpp värre än vanligt ministerstyre. Polisen meddelar tydligt justitiedepartementet att det inte finns tydligt lagligt stöd för ett ingrepp, men Bodström beordrar polisen att strunta i hurvida det är lagligt och ingripa ändå.

Vad kallar man det? Ministervanstyre? Minst.

Dessutom är det värt att notera att man använder de nya lagarna om DNA-prov, som skulle användas mot terrorister och våldsbrottslingar, mot det juridiska ombudet för misstänka piratkopierare.

02 juni, 2006 09:56  
Blogger RedCloud sa...

Svenska grundlagen, gamla versionen:
"All makt utgår från folket"
Nya versionen:
"All makt utgår från USA & Mediakapitalet.

sorgligt men sant

02 juni, 2006 12:21  
Anonymous Anonym sa...

Ja nu är det dags för herr Bodström att avåg. Kräv hans avgång!

02 juni, 2006 14:24  
Anonymous KAS sa...

Johanna var har Vi Johan i denna fråga.

Fullt stöd från den gamle bloggaren kAS.

02 juni, 2006 16:25  
Blogger Fredrik Lindholm sa...

Nej, redcloud. Skyll inte på USA.

06 juni, 2006 01:16  
Anonymous Anonym sa...

Varför inte använda polisen o dess resurser på att få fast riktiga svin som tex våldtäksmän, pedofiler osv istället för att gå på en sån grej som fildelning tex ungdomar i dagens läge har växt upp med det o sen helt plötsligt ska dem göra det olagligt inte så klart i mina ögon, o bodström vad håller han på med ? TPB är inte olaglig anmäl Bodström tykker jag..

15 juni, 2006 08:54  

Skicka en kommentar

<< Home