Creeper

söndag, januari 24, 2010

Relationsspalt nästa!

Det kom ett mail, efter att jag bloggat om hur man ligger med nördar. Så, för alla er som tvivlat på att manualen fungerar, delger jag det här (nördnischningen satt till XX):
"Johanna! Jag läste just ditt fantastiska blogginlägg om hur man får ligga med nördar. Det första jag gjorde efter att ha läst det var att ringa min flickvän och läsa upp det hela för henne, du beskrev nämligen nästan precis hur det gick till när vi blev tillsammans. Byt ut dataspelsanspelningarna mot XX så är det läskigt detaljerat (minus de porriga klädförslagen). Jag förstod inte de uppenbara flirtandet på över en månad, utan trodde helt enkelt att hon bara var en rolig tjej som råkade vara intresserad av XX. Och, kanske viktigast av allt -- jag avgudar henne såklart för evigt, precis som en nörd gör =)

Så, jag ville bara gratulera till en perfekt skriven instruktionsmanual!"
Jag tackar och bockar för den fina kritiken.

---

Och för er som missat det; Bob Came in Pieces finns nu att köpa på Steam.

Etiketter: ,

9 Kommentarer:

Anonymous Anna Troberg sa...

Och det är precis därför man helt enkelt inte kan låta bli att älska nördar. :-)

24 januari, 2010 12:37  
Anonymous Julia sa...

Det är som att saker måste processas långsamt - kod som måste feltestas ett tag, typ.

24 januari, 2010 12:43  
Anonymous Ensam nerdkille sa...

Gillade också inlägget! Som kille (och nerd..) hade det varit intressant med en guide för hur man fångar nerd-tjejer. Det går ju i runda slängar en miljard nerdkillar på varje nerdtjej tyvärr. Konkurrensen är inte att leka med.. Och som nerd är raggandets ädla konst inget som stjäl dyrbar programmeringstid ^^

24 januari, 2010 20:58  
Blogger Tomas sa...

Hmm... I vilken grad är "rolig tjej som råkar vara intresserad av XX" just det och inte flirtande? Jag har ju alltid trott att tjejer kan vara roliga och intresserade av saker utan baktankar.

25 januari, 2010 00:41  
Anonymous Nyttjad sa...

Wow.. sitter och läser lite gamla chat-loggar och inser att jag blivit lurad/utnyttjad/nyttjad av någon som kört precis den metoden.

Hon gjorde det grymt bra, märkte inte ett smack förrän hon hade håvat in fångsten och tröttnade på mig..

Ondsinta varelser de där tjejerna, ondska i sin ädlaste form :)

25 januari, 2010 20:25  
OpenID borgmi sa...

Jag tycker faktiskt att du borde skriva en post om hur man ligger med nörd-tjejer också! Om jag hade tiden och inspirationen skulle jag göra det själv, men jag tror faktiskt att du skulle göra det bättre (du framstår ju som någon slags expert). Jag gillar!

27 januari, 2010 10:33  
Blogger Isak Gerson sa...

Jag slår ett slag för tjatet om guiden till hur man ligger med kvinnliga nördar.

27 januari, 2010 15:40  
Blogger Liam sa...

Vill du lära dig ligga med (nörd)tjejer, läs Spelet med Neil Strauss, och ladda sen ner seminarium med David DeAngelo.

02 februari, 2010 23:17  
Blogger Isak Gerson sa...

Har läst en hel del av Neil Strauss. Även en del av DeAngelo. Därför vet jag att deras tekniker inte är applicerbara på nördtjejer ;)

04 februari, 2010 16:10  

Skicka en kommentar

<< Home