Creeper

onsdag, januari 06, 2010

Bob Came in Pieces

Jag må vara en sucker för fps-spel och blod, men jag gillar andra spel också. Ett gäng gamla vänner från min tid på Högskolan Skövde har börjat kläcka ut spel på riktigt, och det senaste av Ludosity Interactives spel är Bob Came in Pieces.

Det är ett gulligt spel som får en att känna sig sådär som en nioåring, och har den fantastiska fördelen att man slipper hoppa omkring, utan flyger sig fram. För ynka 68 kronor och 26 öre (eller vad än växelkursen blir för tillfället) kan man inte bara stödja en bit svensk spelindustri, utan också få ett beroendeframkallande PC-spel utvecklat av några av landets mest nördiga och lovande speldesigners.

Jag klarar dessutom spelet på netbook, och fastnar man ska man inte glömma bort att trycka enter. Så vet ni det. Köp och spela!

---

Sist jag skrev om ett spel som delar av det här gänget gjort blev jag mutad med en öl. Denna gången har jag fått mitt namn i credit-listan (och kanske en öl också, om tillräckligt många köper spelet och mina vänner inte behöver pengarna till tråkiga saker som mat och skosnören). Det ni!

Etiketter: , ,

2 Kommentarer:

Blogger Ni-Q sa...

Ooh, råkade se spelet på Steam igår men hade inte den blekaste om att det var folk från DSU och GSP som gjort det :) Blev ett helt klart köp nu, så du kan ju se det som att jag sponsrat din öl lite!

Grym blogg för övrigt, men det behöver nog knappast ens sägas.

25 januari, 2010 16:44  
Anonymous Mjauv sa...

Riktigt härligt spel, köper man det från utvecklarnas hemsida får man det dessutom helt DRM-fritt vilket gjorde det till ett givet köp för min del!

06 februari, 2010 01:44  

Skicka en kommentar

<< Home