Creeper

söndag, maj 17, 2009

Fildelningsfrågan avhandlades sådär

Ohly vill ha bredbandsskatt och står och tycker fildelningslagen är dålig. Han kanske skulle ha tänkt på det år 2005 när vänsterpartiet röstade med dåvarande s-regeringen och drev igenom lagen som förbjöd nedladdning.

Reinfeldt smiter undan sitt vallöfte om att inte jaga en hel ungdomsgeneration eftersom ipred "inte är polisen". Skitsnack, han har brutit sitt vallöfte så mycket det bara går.

Sahlin pratar om "de som nyttjar det kommersiellt" om fildelning. Jag skulle vilja veta vilka det är. Monas parti är de som drev igenom fildelningslagen från första början, satte igång ipred, och begärde razzian mot piratebay. Glöm inte bort det.

Sahlin slingrar sig ur fildelningsfrågan och svarar inte riktigt på något alls. Vänsteroppositionen borde inte få något förtroende alls i den här frågan.

Etiketter: , ,

4 Kommentarer:

Anonymous tozil sa...

det känns som om denna debatt inte vågar ta tag i fildelar frågan på ett alvarligt plan, utan vill igentligen bara bli av med den ganska fort,
det är idag en STOR fråga, så den borde fått mer än 5 minuter.
jag skulle nästan vilja se en hel debatt ang fildelnign, med PP i studion också. dom är en av dom få som har rodret rätt ang internet och fildelnign...

17 maj, 2009 21:35  
Anonymous Bob Lee sa...

En sak är säker: Piratpartiet får min röst!

Jag slutas aldrig förvånas över politikers förmåga att häva ur sig ord utan att säga ett enda skit! Eller som "ordspråket" säger: "How do you know if a politician is lying? His lips are moving!"

17 maj, 2009 21:52  
Anonymous Anonym sa...

en politiker är en lindansös som håller balansen med lögnerna ;)
ja samma här PP får min röst tveklöst!

17 maj, 2009 21:53  
Anonymous Anna sa...

Jag är själv S och är inte stolt över hur vi hanterade integritetsfrågor under föregående mandatperiod. Men det finns MÅNGA i partiet som nu börjar vakna och se riskerna med FRA och IPRED. Sent ska syndarn vakna, kan man tycka - jag tror att det är en generationsfråga.

"The road to hell is paved with good intentions"

18 maj, 2009 00:45  

Skicka en kommentar

<< Home