Creeper

tisdag, oktober 14, 2008

"och han vill gärna vara med på bild..."

Ryan Air kör med sexistisk reklam och kallar kritikerna humorlösa. Birgitta Ohlsson är tydlig med att sexistisk reklam är korkad, men inte skall vara olaglig. Själv tycker jag marknaden allt kan få råda, och att fler borde bojkotta företag de tycker är dåliga i stället för att efterlysa förbud.

Lilla gumman kommenterar inte flygbolagsreklamen, men allt ett headset med naken man på förpackningen. Själv gillar jag förklaring nummer 3: "Det är en naken man som har gjort headsetet och han vill gärna vara med på bild."

Etiketter: , ,

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ärligt talat, uppfattas den verkligen som sexistisk?

Det enda jag ser är ett företag som vill mucka gräl med en överhet som vill bestämma hur vi ska uppfatta saker, så jag köper Ryanair rakt av.

Det har gått från att vara sexuellt provocerande till sexistiskt provocerande.

//Smen

14 oktober, 2008 12:30  
Blogger Johanna sa...

Jag tror det handlar om att kvinnan på bilden inte har något med flygresor att göra, utan att man använt henne för att piffa upp reklamen.

och tycka vad man vill om reklamen. Det lär ju finnas massvis med andra anledningar till att inte åka med ryan air om man har råd.

14 oktober, 2008 15:43  
Anonymous Nerman sa...

Talar man i termer om feminism är man antingen:
A) Populistisk och manipulativ
eller
B) Intellektuellt handikappad

Vare sig det är först- eller sistnämnda som är tilämpbart i ditt fall så är du bevisligen rutten.

14 oktober, 2008 19:40  

Skicka en kommentar

<< Home