Creeper

lördag, mars 08, 2008

Internationella-kvinnodagen-bloggen

Två bilder från Skövde, Internationella Kvinnodagen 2008.

Hertig Johans Torg, ungefär mitt på dagen:
Vägg i min lägenhet:
Två bilder av samma fantastiska feminism. Jag vill inte att alla feminister skall vara eniga. Jag vill ha diskussion och debatt. Tänker alla lika, tänks det inte så mycket. Vill man läsa in lite politik i schlagern också, kan det vara intressant att notera att den ena av kvällens vinnarlåtar handlade om en av den svenska kvinnohistoriens mörkaste delar - häxbränningar.

För övrigt anser jag fortfarande att vi borde släppa diskussionen om procentsatser och statistik där 50/50 verkar vara det enda rätta. Jag vill veta varför kvinnor, i Sverige, år 2008, fortfarande inte är riktigt myndigförklarade, utan offer för en norm som säger att kvinnor är offer.

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home