Creeper

onsdag, januari 23, 2008

Bodström och fotoförbudet

Jag kanske återkommer med ett längre inlägg om integritetsskyddskommitténs utredning när jag har läst den. Vad jag läst om den än så länge är den inte bara bra.

Tills dess tänkte jag citera allas vår Thomas Bodström som tycker att film/fotoförbudet är en bra sak:
"Framför allt tror jag att det är viktigt för unga tjejer som ibland filmas av andra när de inte vill det. Det kan röra sig om fester där de blivit berusade eller i ett badhus."
De unga pojkarna då? Unga tjejer som är offentliga personer? Ska vi ha en åldersgräns?

Om det är smygfilmad hemmaporr som hamnar på youtube som man vill åt, med den nya lagstiftningen, så borde det finnas bättre sätt.

Etiketter: ,

1 Kommentarer:

Anonymous Marcus Friberg (Helsingborgsbloggen) sa...

Allt - eller ingenting alls.

24 januari, 2008 00:06  

Skicka en kommentar

<< Home