Creeper

fredag, november 02, 2007

Washington nästa

I eftermiddag sätter jag mig på ett tåg upp till Stockholm, för att flyga från Arlanda tidigt på lördag morgon. Washington DC är målet, och det är jag och resten av årets stureakademister som kommer åka. Troligen blir det inga, eller möjligen mycket få bloggposter den kommande veckan.

I brist på genomtänkta inlägg från mig, så finns tidningen Liberal Debatt äntligen ute på nätet med alla artiklar. Läs om kulturstöd, sexköpslagen och sprututbytesprogram.

Själv skall de bli skönt att lämna landet en vecka och slippa läsa om en regering som inte kan ta ansvar. Hur svårt hade det varit att på en gång erkänna att ja, Schenström hade ett ansvar, nej, hon drack för mycket för att ha ansvar just då, ja, hon vet att hon gjort fel, och nej, hon kommer inte att upprepa det. Istället för att mörka och inte svara på ansvarsfrågan direkt.

Personligen har jag svårt att tro att en statssekreterare som aldrig någonsin gjort någonting dumt eller varit med om en kris hade varit särskilt kompetent. I synnerhet inte i krishanteringsfrågor.

Etiketter:

2 Kommentarer:

Blogger Mikael M sa...

Träffar Du John West - se upp!

02 november, 2007 14:32  
Anonymous Anonym sa...

Åh, det låter väldigt roligt! Se till att blogga ordentligt om det sen när du kommer tillbaka :)

03 november, 2007 03:07  

Skicka en kommentar

<< Home