Creeper

onsdag, oktober 31, 2007

Björklund motsätter sig skoluniform

Om 10-11-åriga tjejer vill klä sig som Britney Spears så finns det ofta ett intresse både från föräldrar och skola att sätta vissa gränser och det tycker jag att man måste kunna göra."
sa Jan Björklund i en intervju om klädkoder på skolor. Jag håller med Björklund. Om 10-11-åriga tjejer skulle börja bära skoluniform, så måste man sätta en gräns...

För tänk om barn skulle få klä sig som de vill och behandlas med lite respekt?

Hela videon med Spears i skoluniform hittar du här.

Etiketter: ,

4 Kommentarer:

Blogger Johan Ingerö sa...

Haha! Obetalbar vinkel!

31 oktober, 2007 12:17  
Blogger Vidde sa...

Hmm, ja så kan man ju se på det. Jag kanske inte får vara med i denna debatt. Jag är alldeles för partisk. Jag menar JAG hade gett ganska mycket för att gå i en skola med uniform så att jag slapp skämmas för de kläder min mamma tyckte var fina men resten av världen inte riktigt höll med om. Iofs hade jag själv ingen aning om det förrän jag kom till skolan, då jag var akut ointresserad av kläder...

31 oktober, 2007 14:55  
Anonymous Anonym sa...

Vad anser du om klädkoder då, som på den där skolan i Stockholm där man infört regler mot djupa urringningar och häng på byxan?

01 november, 2007 09:40  
Blogger Johanna sa...

Vidde, jag hade nog också gärna sluppit klädhysterin, i alla fall i mina tidigare skolår (min mamma hade ungefär samma uppfattning om kläder), fast jag tror att om sånt inte handlar om kläder, så kommer det vara något annat man har som inte är helt rätt...

Anonym, jag tycker det är otroligt idiotiskt. Det blir en subjektiv bedömning som inte gynnar någon. Visst kan det vara vettigt att lära sig att man bör klä sig olika i olika sammanhang, men det är inte skolans uppgift att lära ut, utan föräldrars.

01 november, 2007 10:39  

Skicka en kommentar

<< Home