Creeper

torsdag, november 16, 2006

Jag vill också ha en miljöbov till bil

Aftonbladets senaste grej i sin klimathotet-serie är att lista kändisar som äger miljöbovar till bilar. Det känns inte bara fruktansvärt orelevant (för hur ofta kör egentligen Zlatan sin ferrari?) utan mest som nyhetstorka.

Bara så att ni vet, men den dagen jag har onödigt mycket pengar kommer jag också köpa mig en miljöbov till bil. Närmare bestämt en Lamborghini. Sen skulle jag göra en massa bra saker med mina onödigt massa pengar, men en Lamborghini skulle det definitvt bli, och mitt miljösamvete skulle nog allt vara bra ändå tillslut.

7 Kommentarer:

Blogger Magnus Persson sa...

Har inte du skrivit innan att du har (haft?) en Volvo 740? Det något ironiska i situationen är nog antagligen att en ny Lamborghini troligtvis är bra mycket bättre för miljön än en 20 år gammal Volvo 740...

16 november, 2006 03:27  
Blogger Johanna Nylander sa...

Nej, jag har en nissan micra. Fast jag har faktiskt ingen aning om vad en lamboghini drar.

16 november, 2006 10:27  
Blogger isecore sa...

Jag kan bara instämma i det här. Hade jag varit rik hade jag också haft en miljöskurksbil. Kanske inte kört den varje dag, men ändå...

Känner dock inget sug efter vare sig Ferrari eller Lamborghini. Överhuvudtaget tycker jag italienska bilar går bort. Nej, ge mig en Aston-Martin DB9, TVR Tuscan eller en Mercedes SLR (som för övrigt tömmer sin tank på 19 minuter när man har gasen i botten)

16 november, 2006 14:43  
Blogger Johanna Nylander sa...

Lamborghini som är så underbart snygga! En mercerdes SLR hade jag dock kunnat klara mig rätt bra med :)

16 november, 2006 14:48  
Anonymous Anonym sa...

Det är totalt meningslöst att ha en sportbil i sverige eftersom man inte kan utnyttja hästkrafterna. Dessutom, vad är det som säger att man inte kan göra snygga miljöbilar? Tror jag har sett miljöbilar som ser ut som sportbilar.
Det är så meningslöst att köpa en bil som använder sig av ett bränsle från tidigt 1900-tal men så länge bilfabrikanterna inte _vill_ göra miljövänliga bilar får vi dras med de nuvarande skräpbilarna.

16 november, 2006 14:52  
Blogger Alexander sa...

Johanna, När du blir vuxen så lär du dig att Maserati är den enda vägen att gå.

Isecore: Pagani Zonda? Italiensk design med tysk motor... Smakar bra? Oja!

16 november, 2006 16:58  
Anonymous Mikael Ståldal sa...

Appropå miljösportbilar, vad sägs om en Tesla Roadster? En sån skulle jag skaffa om jag vore rik.

24 november, 2006 11:38  

Skicka en kommentar

<< Home