Creeper

fredag, oktober 06, 2006

Istället för politik, nästan

Nu har jag knappt skrivit något politiskt blogginlägg sedan i måndags (om man undantar kortare länkningar), och man känner sig sådär bloggberoende igen.

Istället för att lusläsa nyheter har jag istället försökt leva lite ute i den riktiga världen, försökt att lära mig After Effects, spelat hjärncellsdödande gamecubespel, konstaterat att Cosmopolitans oktobernummer räknar både World of Warcraft och Wii som inne, haft jobbiga telefonsamtal, roliga msn-konversationer och ätit underbart hembakat bröd direktimporterat från västkusten.

Funderar fortfarande på om det blir en stockholmsresa nästa helg. Gissar att det blir bankkontot som får avgöra, men det är alldeles för många som det var alldeles för länge sedan sist.

Politiskt så gillar jag att Rojas fått avgå från rollen som integrationstalesman för fp. Kanske kan partiet lyckas få ut det som faktiskt är partiets politik, istället för Rojas egna åsikter. I morgon kommer vi dessutom få reda på vilka som ska sitta i den nya regeringen, något som många spekulerar i, men som jag tänkte återkomma till.

Hela högersidan av bloggosfären har nu börjat länka till den återuppstånde Per Gudmundson. Eftersom att jag började blogga i juli 2005 (som typ alla andra), så har jag ingen aning om vem människan är, men lägger pliktskyldigt in bloggen i rss-läsaren och väntar tålmodigt på smarta politiska kommentarer (jag visste redan att Johan Forsell blir den snyggaste moderata stabschefen genom tiderna).

Musikaliskt är det just nu System of a Down som gäller.

1 Kommentarer:

Blogger Gudmundson sa...

Nja, det blir nog inte så mycket smartare än det, är jag rädd.

06 oktober, 2006 00:31  

Skicka en kommentar

<< Home