Creeper

måndag, oktober 02, 2006

Trängselskatter och lite mer dataintrång

Åska hör till den vädertypen jag tycker allra mest illa om. Inte så mycket för att det dundrar och blixtrar, utan för dess förmåga att slå ner i modem ute på landet. Givetvis så hände det under helgens besök på västkusten, och med en massa oavslutade grejer på datorn, så räddade den befintliga mobiltäckningen och film med lillasyster, min lördagskväll.

Tillbaks till verkligheten, så hade alliansen till min förtvivlan hunnit komma fram till att trängselskatter är en bra idé. Själv bävar jag för dagen man försöker lösa Halmstads trafikproblem med samma medel, istället för att faktiskt bygga framkomliga vägar, och en tunnel under Nissan.

Härvan kring dataintrången har också börjat reda ut sig. SSU-ombudsmannen som blev utpekad för att från början ha spridit sapnet-uppgifterna är själv misstänkt för dataintrång. Enligt misstanken har han alltså använt inloggningsuppgifterna själv, och någon av alla de ip-adresser som loggats har gått att koppla till honom. Något som socialdemokraterna borde känt till redan innan valet, i synnerhet med tanke på hur många andra de kunde spårat direkt.

Givetvis är det en uppgift man inte släpper från s-kontoret till media, utan man sysselsätter sig istället med att polisanmäla nästa person i uppgiftsled för förtal, och sprider till media att man polisanmält undertecknad för försök till dataintrång (vad jag vet är jag fortfarande inte anmäld för något). Effektiv mediastrategi i en valrörelse, men ett stort hyckleri i efterhand.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Och du kämpar på med bortförklaringar och försök till förmildrande omständigheter. :)

Fp:s ledning var bovar, oavsett om nån från SSU loggat in eller ej.

02 oktober, 2006 09:17  
Blogger Johanna Nylander sa...

Jag försvar defintivt inte något av intrången. Jag kritiserar bara lite socialdemokratisk mediastrategi (folkpartiets var värre),och det där med deras tendenser till att skicka iväg polisanmälningar.

02 oktober, 2006 12:54  

Skicka en kommentar

<< Home