Creeper

onsdag, oktober 04, 2006

Alternativ till kanelbullens dag

Idag så är det den otroligt överuppmärksammade dagen "Kanelbullens dag". Jag är kanske den enda som inte tycker om kanelbullar, men listar härmed ett par förslag till alternativa firanden.

Idag är det nämligen:
  • Lesothos nationaldag (det där pyttelandet mitt i sydafrika)
  • Den helige Franciskus helgondag. Franciskus har bla. skrivit psalm nummer 23 i den svenska psalmboken "Tack gode gud för allt som finns".
  • Demonstrationsdag mot löntagarfonderna. Den upphörde visserligen 1991, men skulle kunna återtas som en demonstrationsdag mot fackförbundssosseri eller något annat arbetsfarligt.
  • Jackie Collins födelsedag, hon blir 67 i år
Eller så inför man helt enkelt "Vaniljbullens dag" eller "Chokladbollens dag" som enligt min mening är betydligt godare än kanelbullar...

Uppdatering:
Efter kommentarsbegäran så måste jag också lyfta fram Djurens dag. Även om jag är fanatisk köttätare (fast jag har extremt svårt för ägg från burhöns), så är en bra djurhållning viktig, och Djurens dag känns mycket bättre att fira än kanelbullens. Trots allt så är det inte många kanelbullar som vanvårdas.

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hittade inte något bra ställe att skriva, så jag tar det i denna posten.
http://arkiv.frihetfildelningfeminism.se/ innehåller lite felaktiga länkar (dubbel-http)

04 oktober, 2006 15:05  
Blogger Johanna Nylander sa...

Tack :) De smet in i senaste uppdateringen. Har fixat det nu!

04 oktober, 2006 15:18  
Blogger Elias sa...

Du glömde ju den viktigaste, Djurens dag!

04 oktober, 2006 15:19  
Blogger Johanna Nylander sa...

Elias, la till den också :)

04 oktober, 2006 16:16  
Blogger Henrik Hall sa...

IFK Göteborg grundades idag för 102 år sedan! Så det så! Och där finns ju fler medlemmar än det finns invånare i Lesotho.

04 oktober, 2006 23:20  
Anonymous Mattias Lönnqvist sa...

Idag är dessutom 49 år sedan Sputnik I sköts ut i rymden.

04 oktober, 2006 23:28  
Blogger Gunilla sa...

Hmmm...fyller inte Ulf Adelsohn år den 4 oktober?!

07 oktober, 2006 03:39  
Blogger Callisto sa...

Jag är med på vaniljbullens dag. MYCKET godare. :)

08 oktober, 2006 01:31  
Blogger Niklas Freidwall sa...

Kanske lite konstigt att kommentera ett såhär gammalt inlägg men jag letade efter just Chokladbollens dag. I min barndom firade vi Snöbollsdagen den 19:e Januari och då åt man just Chokladbollar. Dagen som också kallas Sten Stures ben är en dag då man sörjer att Sten Sture den yngre blev träffad av en kanonkula på knäet.
Så ät chokladbollar nu på måndag!

13 januari, 2009 22:28  

Skicka en kommentar

<< Home